Nekromanti Norrköping - Linköping

Mofasa

Veteran
Jag ska börja plugga i Norrköping ev. Linköping till hösten och undrar om det finns några spelgrupper som söker medlemmar eller är intresserade av att få in friskt blod i gruppen!?

Jag har spelat Neotech 2, EON, Kult (lite), Drakar och Demoner 91:ans och v.6 (Ska spela Call of Chtulhu i helgen) ... Brukar spelleda Neotech 2 och EON. Men det tåls att nämnas att jag är intresserad av att prova på allt.

// Baron Natt och Dag

Ackerfors

Alas, your rapids!
I Linköping finns ju Lincons arrangörer, spelföreningen Dragons Den som du kan ta kontakt med och i Norrköping finns det en förening som heter Dark Age som du säkert kan ta kontakt med. Kan posta ett nytt svar ifall jag kan få tag på någon adress.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Bara roligt att kunna hjälpa till någon gång! /images/icons/laugh.gif

Oddnic

Veteran
Hejsan.

Det finns en löst sammanhängande spelförening i Norrköping Som kallar sig SLAKT (mest för att folk ska fråga)... Jag vill varmt rekomendera denna förening inte bara för att jag är medlem utan för att det verkligen spelas mycket och bra rollspel här.

Slakt består av universitetstuderande på Campus Norrköping.

Hör av dig om du vill spela med oss :)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Intressant!

Er hade jag faktiskt inte hört talas om. Trodde bara att det var Dark Age som fanns i Norrköping (och min förening i krokek förstås) men så var det visst inte. Spelar ni mycket rollspel? Vilka rollspel spelar ni?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Allmänt om Norrk, Link o Östergötland

Jag är rädd att Dragon Dens hemsida av någon anledning är otillgänglig. Är det någon som vet varför? Fungerar deras mail fortfarande?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Så trevligt

Själv ska jag antagligen plugga in Liköping till hösten. Funderar starkt på att försöka hoppa in i Dragons Den som verkar vara en sor och livskraftig förening.

Mofasa

Veteran
Dragons Den, SLAKT

Jag har också försökt komma in på hemsidan, går tyvärr ej!
Vet möjligtvis Yassilus om de planerar att uppdatera den eller något liknande?
Jag kommer troligen börja på KSM i Norrköping, i sådant fall låter SLAKT väldigt intressant!
Kan man få lite mer information om föreningen, om vad ni spelar, antal medlemmar och hur ofta ni träffas?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Dragons Den, SLAKT

Jag har tyvärr ingen aning om DD's framtida planer. Har inte så mycket (läs: inte någonting) med DD att göra, mer än att jag vet att de finns...

Oddnic

Veteran
S.L.A.K.T.

Jag går själv på KSM och hoppas att det börjar fler rollseplare i Norrköpings vackra stad.
Föreningen SLAKT är inte en egentlig förening längre, men den vill vara. det var länge sedan det fanns en avgift för att få vara med och det var länge sedan det var ett styrelsemöte. Jag hoppas på att någon med lite mindre att göra än jag tar tag i föreningen i höst.
Dom som spelar mycket brukar träffas minst en gång i veckan dock, när det var som värst spelade jag tre gånger i veckan (inte bra för studierna).
En kompis till mig som redan är med i SLAKT ska också börja KSM i höst och han spelleder och spelar gärna.

Följande spel har spelats eller spelas i SLAKT: Drakar och Demoner, Eon, Earthdawn, Vampire, Wraith, Changeling, CoC, MAGE, Neotec, Gurps, Adventure!, Con X och en hel del av egen design. Jag har troligtvis glömt en massa...

jag vet inte hur många spelare som är "medlemmar" men det finns minst 10 aktiva och en hel del tillfäliga då-och-då spelare.

/Niklas