Nekromanti [Norrtälje/Uppsala] DM Söker Spelare/Grupp (D&D)

Dosse

Veteran
Hej!

Jag skulle vilja börja spela D&D igen efter ett långt uppehåll. Jag är erfaren som DM och skulle kunna tänka mig att hålla i en kampanj igen. Kan även tänka mig att spela i en grupp som behöver fler spelare. Jag är 42 år gammal, och har spelat sedan tidigt 80 tal, och söker spelare/grupp med mogna spelare och som är mer inriktade på bra rollspelande än hack 'n slash.

Håller på att sätta ihop en kampanj som är satt i Forgotten Realms, och som använder 4th edition reglerna. Kan även tänka mig 3.5 edition om krav finnes.

Befinner mig i Hallstavik, som liger drygt 3 mil från Norrtälje och 6 mil från Uppsala.

Är ni intresserade så går det bra att kontakta mig här, eller via e-post addressen nedan. Hoppas att få napp eftersom jag är riktigt sugen att börja spela igen, men saknar spelare/grupp att spela med.

MvH, Måns.
allmightymans@hotmail.com

Dosse

Veteran
Om någon har tips på andra ställen där man kan hitta spelare, eller butiker/föreningar/lokaler där spelare håller till så skulle jag vara mycket tacksam för alla tips som jag kan få. Vill verkligen komma igång igen, då jag har mycket tid över.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Vad jag vet ska det ha funnits en spelbutik i Hallstavik ett tag i alla fall.
Annars är det Uppsala och Stockholm som gäller. Arcane i Stockholm har kört spelkvällar och det är uppenbarligen så att vill man dra igång något så ska man vända sig till ägarna - de är alltid sugna på mer rörelse där.

I Uppsala finns Gameboards & Broadswords Mitt och det är ett gäng folk som då och då drar igång lite större grejer, vet att ett gäng där är D&D-spelare.

Själv håller maken och jag till i Smara, men har dessvärre inte fastnat för D&D... så mycket i alla fall. Har inte spelat däremot på snart något år... vi har åtminstone en kille i Östhammar som är road dock att spela och kommer gärna igång, fast där avgör ju givetvis spelet om man säger.

Dosse

Veteran
Hej Eva!

Tack för ditt svar!

Hmmm, många bra tips där. Skall försöka ta kontakt med Arcane och G&B i Uppsala, för att se om de har några tips eller aktiviteter.

I smara säger du. Det stället känner jag till väl. Min bror bodde där i många år. Synd bara att ni inte är mycket för D&D. Vilka spel kör ni då? Jag är intresserad av andra spel som spelare, och har spelat de flesta genom alla dessa år, utom kanske de senaste, och kan vara intresserad, om ni skulle börja igen och vill ha fler spelare.

Östhammar är inte långt ifrån där jag bor, går t.o.m. buss mellan oss. Ni kanske kan kolla om han är intresserad, och om så är fallet är han välkommen att kontakta mig. E-Post i trådens huvud och nedan.

Tack för ditt svar, det har gett mig lite mer hopp att jag kanske kan hitta spelare med tiden.

MvH, Måns.
allmightymans@hotmail.com

Eva Florén

Swashbuckler
Vi har i nuläget inget spel som vi har igång. Vi har spelat mycket Eon och Neotech. Just nu tittar jag på lite "nya" spel av svenska konstruktörer (Bortom tex) och fixar lite med mitt gamla älskade "Skuggornas Mästare" och Jocke, men make kikar lite på att fixa en kampanj till Eon (om än ej i Mundana).

Vet inte om och när vi kommer igång. Grabben i Hallsta är nog inte intresserad att spela annat än med oss i nuläget, han är fortfarande nybörjare, men jag ska höra med honom i alla fall.

I övrigt vet jag att det finns åtminstone en deltidsbrandman som vill spela i Hallsta, har tyvärr tappat kontakten med honom. :gremfrown: Så försök igen i Hallsta.

Det lär ju finnas fler spelare, gäller bara att hitta dem. Prova andra spelsajter så kanske du får napp. Sverok kanske? Etc..

Eva

tull

Hero
G&B är ganska vilande, iaf för ett år sedan.

Prisfyndet är den lokala nördbutiken i Östra Aros, kolla med dem så sätter de säkert upp en annons.

// Uppsala

Eva Florén

Swashbuckler
Jag har kontakt med en i ledningen på G&B och visst är föreningsaktiviteterna kanske vilande (sparkade på min kontakt alldeles nyss iofs, förhoppningsvis blir det någon grej där snart), men å andra sidan så finns det ett gäng D&D-spelare bland de jag träffade tidigare i år.

Jag håller verkligen med om Prisfyndet, helt rätt ställe att efterlysa spelare.

Hm, synd att man inte kan efterlysa spelare i Fenix. :gremfrown:
Funkade bra i Sinkadus där i början av nittiotalet... :gremsmile:

:gremsmile:

Dosse

Veteran
Man tackar för tipsen. Skall ta och åka till prisfyndet i veckan och sätta upp lapp där också.

Fick även tag på Håkan i G&B och han skulle skicka mig lite e-post addresser till D&D spelare inom föreningen. Får hoppas att det finns plats i någon av grupperna.

Så många tack för hjälpen.

MvH, Måns