Nekromanti Now this is minis!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hoppas bara att de kommer att köra med andra regler för historiskt spel än för sina övriga minis. :gremsmile:

"Alltså så här fungerar det, antingen kan man spela Kommunisterna, Axelmakterna, de Allierade eller de neutrala staterna. Om vi tar Axelmakterna som exempel så är till exempel Guderian en bra commander med en hög level och bra AC eftersom han sitter i en tank. Men Roosevelt har ett kraftfullt anti-tank vapen på sin rullstol så honom bör man se upp med. Kommunisterna har många och billiga pjäser och ledare som gör det möjligt att låna pjäser ifrån de Allierade medan Axelmakternas figurer är dyrare men över lag bättre."

Storuggla

Champion
"Hoppas bara att de kommer att köra med andra regler för historiskt spel än för sina övriga minis."

Vadå? Vill du inte se Rommel eller "Aspect of Stalinorgel" på bordet? :gremgrin: Det lustiga är att alla figurstridssajter jag besökt nu är rörande ense om att reglerna kommer toksuga: Ingen har sett dem ännu, men suga kommer de. Så är det bara. Ja se nördarna...

Storuggla, Wehrmacht Sniper 5p

Organ

Out of time, out of mind
Rommel i spelvärlden

Vadå? Vill du inte se Rommel eller "Aspect of Stalinorgel" på bordet?
Om man vill se Erwin på en spelplan kan man med fördel spela scenariot "In Rommels Wake" till Squad Leader. (I SL är skalan så liten att varje ruta är ca. 40 meter och varje infanteribricka representerar en grupp på ca. 10 man och viktiga enskilda individer (som befäl, prickskyttar och artillerispanare) har en egen bricka.)

/Anders

Snow

Swashbuckler
hur går det med ditt WWII-spelande? Du var väl på väg att sätta upp något för ett tag sen...
ska du vänta på detta?

Jag blir grymt sugen på att köpa detta. Om reglerna suger så fixar man dem.

Nightowl

Champion
Vill du inte se Rommel eller "Aspect of Stalinorgel" på bordet?
Faktum är att något sådant kunde få mig att spela historiska figurspel.

Jag och Fästmannen satt och spelade Samurai Warriors (videospel) där grundhandlingen är baserad på japansk historia och åtminstone en del av göbbarna man kunde spela är historiska personer (Nobunaga, bland annat) men det är ändå ett blasta-fajta-spel med diverse övernaturligheter.

Vi blev överens om att det borde komma ett sådant där spel om amerikanska frihetskriget så man kunde vara typ George Washington med sitt magiska svärd eller Benjamin Franklin som flyger med drake och skjuter blixtar på folk.

Erik