Nekromanti Nu är Snart i en inte så mörk framtid här!!!

Klon

Hero
Japp, ett rollspel som vi haft klart i snart ett år, under vilken tid vi hela tiden mer eller mindre finslipat det, ska alldeles strax bli tillgängligt för er all, vart jag kommer lägga upp det återstår att se, men det kommer upp, så mycket kan jag lova.

Nu tänkte jag bara få lite tips på hur man sedan kan "supporta" spelet, alltså ge hjälp och nya saker till de som skall spela rollspelet (om det nu blir några som tycker att det är lika skönt som jag och min medskribent). Vad ä'r det som folk i allmänhet vill ha?
hur mycket tid skulle ni själva lägga ned på att uppdatera ett rollspel, med nya spännade saker?

Rising

Vila i frid
Support

"Vad ä'r det som folk i allmänhet vill ha?
hur mycket tid skulle ni själva lägga ned på att uppdatera ett rollspel, med nya spännade saker?"

Någon möjlighet att ställa frågor och få svar, någon lista med FAQ, ett äventyr, någon möjlighet att få läsa nyheter om spelet och vilka tillägg som rollspelsmakarna själva sitter och knåpar på, varpå man kan säga "ja, det var en bra idé, gör det!" när man hittar något som faller en i smaken.

Ha dock inte för stora förhoppningar om att få någon stor fanskara direkt...

/Riz

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vad är det för sorts rollspel vi pratar om och vad fokuserar den på? Det kan vara mycket avgörande för vilken sorts personer som söker sig till det och vilka krav de ställer.

Rent allmänt kan jag säga att FAQ, aktiva konstruktörer och att ni verkligen lyssnar på folks frågor är positivt. Ett forum, ert eller någon annans där ni kan svara på frågor och förtydliga oklarheter är alltid välkommet.

Klon

Hero
Så du kommer ihåg det? :)

Det var ju värst... nej, det är inte Dungeon...
Det håller jag på med själv...
Robotrollspelet är nedlagt, åtmistone så som det så ut förut...
det projektet var aldrig särskillt seriöst ändå :gremsmirk:

en inte så mör framtid utspelar sig i en djungel ökenvärld.
En gång i tiden var hela världen en enda stor djungel, men sen så började de muterade sniglarna komma och åt upp nästan all djunbgel innan de blev stoppade i väldiga krig mot dem. Tre djungler blev kvar.

Spelet är tänkt att ha en rimlig portion humor, och man kan spela vartenda ras, även om det kanske inte är så förbannat kul att spela en mastodontstek (en stor brutal elefant typ, FARLIG)

Men FAQ, det är något att satsa på alltså, och möjlighet att lämna sin åsikt. Okej, då vet jag vad jag först och främsts kall rikta in mig på