Nekromanti Nu behövs lite mer hjälp

Dragon_Fire

Veteran
Jag behöver nu mer hjälp och den är gången gäller det färdigheter jag kommer inte på några för tillfället

MongoMan

Swordsman
Kopiera något annat rollspels system och olika färdigheter.
Eventuellt ta bort och lägg till några, det är lättare än att sitta och tänka ut färdigheterna eftersom att de blir kopior ändå.

/Mori - Är sjuk. :gremfrown:

Krille

Super Moderator
So, what's in the car?

AAAARGH!!!

Ursäkta skriket, men jag avskyr frågor i stil med "Jag behöver nu mer hjälp och den är gången gäller det färdigheter jag kommer inte på några för tillfället". Tänk dig själv att någon dyker upp på ett bildesignerseminarium och frågar "Jag behöver nu mer hjälp och den är gången gäller det inredningsdetaljer jag kommer inte på några för tillfället", hur mycket hjälp tror du att hans kollegor kommer att ge honom? De vet ju inte ens om det är en traktor, lastbil, personbil, sportbil, förlängd limo eller vad det nu är för bil. Hur mycket hjälp kommer kollegorna ens att kunna ge?

Så länge som du inte talar om vad det är för spel, hur detaljerat det är, vilken miljö det utspelar sig i etc, så finns det bara ett tips som funkar: titta i dina andra spel och sno namnen. Sätt ihop alla dessa till en lista. Stryk allt som är fel, antingen ur regelsystemets synvinkel eller ur spelvärldens. Upprepa ett par gånger.

Sensmoral 1: Sno från andra spel. Så länge som du skriver texten så kommer ingen bry sig om att färdigheten Finna Dolda Ting också finns i Fnurk Expert.

Sensmoral 2: Om du inte säger något om ditt spel så får du ingen hjälp. Vi kan inte hjälpa dig om du inte ger oss basinformation så att vi kan hjälpa dig. På sin höjd kommer du få tykna humoristiska repliker motsvarande "four seats and a steering wheel".

Troberg

Sinister eater
Re: Till Vad? Lite mer info tack! [NT]

Grodslukning kanske?
Nej, det kör man på grundegenskapen Mod.

"Du vågar inte äta den räliga grodan!"

Zadrith

Hero
Köpte den på bokrean till min son igår [OT+NT]

Nej, jag har inte skrivit något fånigt den här gången :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
64 kanske? Men fler kommer [OT, NT]

/Han som annars kan säga att man kan kolla i document source vad för slumptal han angett