So, what's in the car?
AAAARGH!!!
Ursäkta skriket, men jag avskyr frågor i stil med "Jag behöver nu mer hjälp och den är gången gäller det färdigheter jag kommer inte på några för tillfället". Tänk dig själv att någon dyker upp på ett bildesignerseminarium och frågar "Jag behöver nu mer hjälp och den är gången gäller det inredningsdetaljer jag kommer inte på några för tillfället", hur mycket hjälp tror du att hans kollegor kommer att ge honom? De vet ju inte ens om det är en traktor, lastbil, personbil, sportbil, förlängd limo eller vad det nu är för bil. Hur mycket hjälp kommer kollegorna ens att kunna ge?
Så länge som du inte talar om vad det är för spel, hur detaljerat det är, vilken miljö det utspelar sig i etc, så finns det bara ett tips som funkar: titta i dina andra spel och sno namnen. Sätt ihop alla dessa till en lista. Stryk allt som är fel, antingen ur regelsystemets synvinkel eller ur spelvärldens. Upprepa ett par gånger.
Sensmoral 1: Sno från andra spel. Så länge som du skriver texten så kommer ingen bry sig om att färdigheten Finna Dolda Ting också finns i Fnurk Expert.
Sensmoral 2: Om du inte säger något om ditt spel så får du ingen hjälp. Vi kan inte hjälpa dig om du inte ger oss basinformation så att vi kan hjälpa dig. På sin höjd kommer du få tykna humoristiska repliker motsvarande "four seats and a steering wheel".