Nekromanti Nu har Book of Vile Darkness kommit

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Finns i massor på SF-bokhandeln i Stockholm. Har köpt den själv, men ser ännu inte vad hela kontroversen på olika diskussionsfora i USA egentligen gällde...

MVH

Magnus

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ingen omröstning!? :gremtongue: :gremwink:

Vad handlar den boken om då? Har inte läst något om den...
Häftigt namn är det i alla fall. :gremlaugh:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ondska

Regler för vad som händer om man är ond, och offrar folk, om man är sexuellt avvikande (i'm kidding you not!), om man är beroende av droger, och mycket mer.

Avsedd att användas av DM för att göra riktigt onda motståndare till rollpersonerna, men kan sälvklart användas för att ge rollpersonerna onda förmågor också. En officiell D&D-bok, förresten.

MVH

Magnus

Balderk

Swashbuckler
Re: Ondska

Verkar smaskig!

Dock inget som kommer att köpas tror jag...

Kan den kombineras med city of the spiderqueen tro?

/Jonas, fåordig idag

Ackerfors

Alas, your rapids!

Trevlig bok! Den måste man nästan ha. Behöver sätta dit min spelgrupp lite... Börjar bli lite väl tuffa... [var är smileyn med hornen???]... :gremwink:

Staffan

Myrmidon
Kontroversen på de amerikanska forumen gällde snarare Tracy Hickmans reaktion på Book of Vile Darkness (och artiklarna i Dragon #300, som bland annat innehöll en spell som sprutade demonsperma på offret eller nåt sånt) än boken själv. Herr Hickman gick så långt som att jämföra Dragon 300 med terrorism, vilket fick en hel del folk att reagera.

chrull

Stockholm Kartell

förklara det där med sexuella avvikelser.
behöver jag skriva ett hotbrev till wotc eller inte?

drogberoendet får du gärna förklara också :gremlaugh:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Sexuella avvikelser ...

Äh!

Herr Cook skriver lite om masochister, sadister, psykopater, nekrofiler och andra förvirrade typer.

Det hela är inte mer än att det ryms på en sida.

Det intryck jag fått vid en första genomsnegling är att BoVD näppeligen bräcker första utgåvan av Kult.

För övrigt har jag nu införskaffat biljetter till premiärdagen av Sagan om de två tornen.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Sexuella avvikelser ...

Herr Cook skriver lite om masochister, sadister, psykopater, nekrofiler och andra förvirrade typer.

Nämnas bör ju göras att sadister och masochister ofta har en mycket klar syn över sin sexualitet och är hyfsat säkra på vad de tycker om och inte tycker om och hur man drar gränser.
Något som ofta brister hos vad de kallar för vanilj-sex människorna.

Sen undrar jag lite vad det står? Vad det är för något? Hur personerna ser ut? Om man behöver hjälp med att använda avvikande sexualiteter i sitt rollspelande så tycker jag ärligt talat att man ska låta bli...

Det intryck jag fått vid en första genomsnegling är att BoVD näppeligen bräcker första utgåvan av Kult.
Innehåller de regler för våldtäcktsoffer?
det gör Kult :gremmad:

chrull