Nu har jag testat "Marvel Universe Role-Playing Game"...

Jim Profit

Warrior
... och det var en upplevelse, vill jag lova. En ädelsten, förvisso oslipad, men en ädelsten icke desto mindre.

I ett kort scenario försökte två superskurkar på dekis i Logan (filmen)-setting bryta ut någon från det legendariska fängelset "Flotten". Det gick... illa.

Spelet liknar få (inga) andra, och systemet kan inte undvika att kittla intresset, även om det är *väldigt* oslipat. Det baserar sig på bidding av resurser, och innehåller ingen slump. Det är också helt labilt - är du bättre än någon annan så gör den sig inget besvär i en konfrontation.

(Obs! Det här är ett kortlivat spel från 2003, inte att blandas ihop med någon av de andra utgåvorna!)

Christoffer

It's all pig.
Det är himla intressant spel! Karaktärsutvecklingen är väldigt intressant och klickar väl i med saker som The Pool. Hör dock till dem som läser spelet som att det om inte slump så i vart fall är fullt av osäkerhet, detta utifrån läsningen att satsningen sker dold. Tror inte detta nämns någonstans i boken vilken är intressant. Men själv ser jag inte riktigt poängen med spelet om det inte sker dolt. Men om så, jävlar vad intressant spel!

Christoffer

It's all pig.
Oh, det är dolt, det framgår tydligt.
Bra bra! Bara varit vad jag tänkt när jag läst och vad jag tycker exempel osv utgått från, men inte hittat där det står att det faktiskt är så. Men inte lusläst heller.