Nekromanti Nu måste jag fara!

G

Guest

Guest
Jo, nu när alla pratar om konvent och sådant så är det ju svårt att inte bli lite sugen... Jag såg att Lincon är ganska snart och det skulle vara trevligt att fara dit... Men nu är det såhär att jag aldrig har varit på konvent och inte har någon som kan följa med... Vad är det jag vill då? jo, någon kanske skulle kunna ställa upp som någon sorts fadder eller liknande så man kunde lära sig hur strömmen går. Det känns ju lite tråkigt om man skulle fara dit inte träffa någon, missa alla möten och sedan åka hem som en grå massa... Så om någon känner för att ge Poponontotusos en hjälpande hand så skulle det vara mycket uppskattat!

Foggmock

Myrmidon
Hittar du en större koncentration wrnu:are (identifieras medelst buttar eller svarta tröjor med loggan på, skitsnygga) så lovar jag att de kommer vara snälla mot dig.

Sodivra

Champion
Om jag får prata kryptiskt och kalla dig "grasshopper" så vore det ju kul.

Har du bokat in dig på några arrangemang?
Har du någon spelgrupp med dig?

G

Guest

Guest
Om jag får prata kryptiskt och kalla dig "grasshopper" så vore det ju kul.

Det är faktiskt ett krav :gremwink:
Har du bokat in dig på några arrangemang?

Nope... inget ännu... Men de grejer som jag gärna skulle titta lite närmare på är kult scenariot, call of cthulhu deckarn och silent hill scenariot...

Har du någon spelgrupp med dig?

nein... om jag åker så blir det solo...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Sista utposten...

Eller kanske inte så dramatiskt... Hur som helst kommer www.rollspel.nu ha en liten del av ett rum tillsammans med www.spelwebben.se och Looney Labs (det är samma personer som håller i alla tre, typ) och dit kan man alltid söka sig, oavsett om man är vilse eller inte, eller om man är forumit eller inte. Titta gärna in och var med i Trygg-Torkel-turnering, köp buttar, beundra affischer och sponsra. :gremsmile:

Olle Linge

Snigel
Jag undrar om man skulle våga gå och hälsa på det här konvente, har inte vågat riktigt tidigare .) En fröje vore ju lite tufft ocks :gremlaugh: