Nekromanti Nu ska det bli Onlinespel av!

Storuggla

Champion
Jepp, då ska vi i framtiden kunna leka en nivå sju tomterackare, fast via datorn. med fin grafik och så.
Pressreleasen.

Är jag den enda som tycker att det där verkar... ja, ointressant?

Storuggla, spelar hellre vid ett bord än vid en skärm

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nej, du är inte ensam... [nt]

[color:\\"black\\"] [/color]

Duddmannen

Hero
...och en till ...och en till ...och en till

MMORPG-världen håller ju på att explodera. Det kommer hur många som helst nu inom de närmaste två åren. Problemet är väl att det inte finns underlag för alla dessa spel. Man måste alltså ha ett riktigt, riktigt bra koncept för att det ska finnas en chans att det ska sälja.

D&D Online har två nackdelar men bara en fördel. Fördelen är att det är baserat på ett väletablerat namn. Nackdelarna är att det inte på något sätt är unikt. De få MMORPG som jag känner till innehåller ändå minst två Fantsymiljö-spel. Dessutom kommer det alltså att hamna i sviterna efter Star Wars Galaxy och World of Warcraft. De två spel som i alla fall JAG tror kommer att dominera denna nisch i framtiden.

Men jag KAN ju ha fel...

/Duddmannen

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Äsch, jag kör Mac

Så jag spelare inte dataspel... :gremgrin:

Men World of Warcraft, det blir nog coolt!

Och D&D: Warcraft blir nog också häftigt.

M.

Troberg

Sinister eater
Re: ...och en till ...och en till ...och en till

Man måste alltså ha ett riktigt, riktigt bra koncept för att det ska finnas en chans att det ska sälja.
Som jag ser det så lider alla massiva onlinespel av ett jätteproblem: de kostar pengar. Jag tänker inte betala för ett spel för att sedan behöva hosta upp mer pengar varje månad. I så fall får de hellre jacka upp priset på spelet.

Det kan inte vara så mycket dyrare för spelbolagen att driva en packe servrar för mindre antal spelare (tex Novalogic) än att ha ett par för många spelare. Det är en omotiverad kostnad och jag tänker inte uppmuntra företagen att ta ut den genom att betala den. Man riskerar att starta en trend där man får betala varje gång man spelar, även om man spelar singelplayer (genom att man vid start kopplar upp sig mot deras server och betalar för att komma igång). Vill de ha betalt för att spela så säger jag bara en sak: Astalavista.box.sk baby!

Jag hoppas fortfarande att Bethesda ska få tummen ur och göra en MMORPG på Morrowind.

entomophobiac

Low Prep High Play
Re: Äsch, jag kör Mac

Och D&D: Warcraft blir nog också häftigt

Sett något release datum på spelet ännu? För jag har inte läst så mycket som en textrad annat än det lilla Sword&Sorcery sa när de släppte press-releasen.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det fanns en annons i senaste Dungeon

Ska kolla om datumet står med där ikväll.

Eller ja, står det inte med står det ju inte med, oavsett om jag kollar ikväll eller imorgon, men jag menar att jag ska använda en liten tid ikväll till att kolla om datumet står med i annonsen.

Om nu någon mot förmodan skulle vilja missuppfatta min inledande formulering.

M. :gremgrin:

Noir

Veteran
Njae, det beror väl på.

Vill man spela datorspel så är det väl ett bra alternativ. Så som jag har det nu så kan jag spela rollspel ungefär en gång i veckan. Rollspel är självklart en av mina favoritsysselsättningar och då kan väl DnD MMORPG som sagt vara ett bra alternativ, då jag skulle kunna spela det när jag ville.
Sedan att det kostar massvis med pengar varje månad är en helt annan sak. Detta gör att man hellre plockar upp en bok eller ser en film, det blir ju så mycket billigare.

Ackerfors

Alas, your rapids!
*Tappar hakan*

Och D&D: Warcraft blir nog också häftigt.

Ni menar inte att det kommer!? Faaan vad coolt! :gremlaugh: När? Var? Hur? Varför? Finns det någon sida med enbart information om DnD: Warcraft?

vielleicht

Veteran
Re: ...och en till ...och en till ...och en till

Jag hoppas fortfarande att Bethesda ska få tummen ur och göra en MMORPG på Morrowind.

Ett dylikt spel hade jag utan tvekan kunnat betala åtskilliga hundralappar i månaden för.

Förutsatt att servrarna ständigt bevakades av nitiska moderatorer som summariskt bannade alla som uppförde sig som pubertala fånar och förstörde stämningen, då... :gremsmirk:

-V

Netfeed

Swashbuckler
Re: Länk

ush, skall WotC bastardisera warcraft nu?
suck, hoppas de bara får en skön känsla

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member

Sword&Sorcery ska göra en licensieringskombo, D&D och Warcraft

Det är alltså inte WotC eller Blizzard som gör själva boken, utan Sword&Sorcery.

M.

Staffan

Myrmidon
Re: Nä

Fast om jag förstår saken rätt så var det WOTC som skulle göra Warcraft D&D, men av nån anledning så ville de inte fullfölja det så de lämnade över stafettpinnen till S&S.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jaha

he, det har jag aldrig hört, men jag tror absolut att det låter rimligt, eftersom WotC försökt förvalta Blizzards grejer förut, utan att riktigt lyckats så bra. Och i och med att de dragit ner på utvecklingsavdelningen så låter det rimligt att de lägger ut det på SSS, som redan gör Gamma World, och Ravenloft.

M.