Nekromanti Nu skall vi alla använda sökmotorn!

Rising

Vila i frid
Hej, forumskompisar!

Jag skrev några inlägg för länge sedan om vem som var elakast resp. snuskigast på forumet, och när jag läste dessa för inte så länge sedan så kom jag på mig själv med att tycka att sökmotorn faktiskt är något av det absolut roligaste som finns på forumet.

Alltså: inte att söka efter vettiga saker som man vill läsa om, utan att söka efter fullkomligt meningslösa saker, som för att veta vilket forum det egentligen skrivits "prutt" flest gånger, och vem som egentligen skrev det först.

(Det står i dagsläget lika mellan Eon- och Rollspelsforumet med tretton inlägg vardera, och den förste som skrev det var Elder Girov i detta historiska inlägg. Av någon outgrundlig anledning är det förresten jag själv som leder pruttligan med elva pruttinlägg.)

..och det var då jag kom på det:

<big>Risings Sökmotorutmaning</big>
För att du ska få skriva ett inlägg i den här tråden måste du antingen:
<ul style="list-style-type: disc">[*]Hitta något att söka på som du har skrivit fler gånger än alla andra SAMT varit den förste att mynta genom forumets historia
Eller:
[*]Hitta något att söka på där du står för mer än hälften av alla sökresultat.
Eller:
[*]Tja, kan du göra någon sökning som ger ett roligt resultat som du kan presentera på ett festligt sätt, då är det också okej.[/list]
...Eftersom bara de som uppfyller något av dessa krav får vara med i tråden så kan man ganska enkelt se vilka som är häftigast på forumet. Priset är förstås att man får skriva om en massa roliga sökningar man har gjort i ett helt inlägg utan att någon moderator kommer fram och busar med en.

Men det handlar också om att göra ett bra jobb såsom forumssökare:

Att ingen skriver "Västmark" mer än Krille kan man ju förstås ta för givet, det är en självklar sökning som inte ger någon som helst prestige i den här utmaningen, utan det gäller att hitta något som kan vara lite oväntat och uppseendeväckande.

Klarar ni det?

Jag kan exempelvis säga att jag vinner på sökningen "lökig"; ett ord som ger 89 resultat (varav 58 är mina (och jag skrev det hela sex gånger innan någon annan började använda det (Kitzune var #2)) och där den första träffen pekar på detta (lökiga) inlägg.

Inte så oväntat, kanske.

Det är ganska enkelt att hitta en sökning som man själv leder, men att ha skrivit mer än hälften eller att också vara först, det ställer faktiskt till med en hel del problem. Iaf för mig som registrerade mig så sent på forumet. "Sju dagar i veckan" är exempelvis en sökning som jag leder stort (14 av 31 inlägg, på andra plats kommer Krille med 9 inlägg) men jag är ju långt ifrån att ha varit först med det, och eftersom det inte är mer än hälften så duger det alltså inte...

Jag ska fortsätta mitt sökande och se om jag kan hitta någon rejält häftig sökning som jag vinner på...

Vem kan stoltsera med den häftigaste bedriften i Risings Sökmotorutmaning?

/Riz
som förresten tycker att alla ska söka på natten när det är få forumiter uppe, så att inte allt hänger sig.

Storuggla

Champion
Njaaaa...

Jag har 6 av åtta inlägg som innehåller ordet Rymdsparris, ett ord som jag för övrigt var först med på forumen. Tveksamt om det räknas när det är så få inlägg kanske.

Storuggla, skulle kunna öka på siffrorna genom att skriva här

Ackerfors

Alas, your rapids!
Föga förvånande...

Mycket rolig utmaning det här! :gremsmile:

Föga förvånande är jag den som sagt det som verkar vara allmänt vedertaget numer, nämligen "gelemässigt" flest gånger och det hela började som ett misstag som började här.

På en hedrande andraplats ligger Lambendil med fyra gånger och du, Rising ligger på en tredjeplats med två gånger.

Får jag skriva mer i tråden så ska jag leta reda på lite roliga sökningar, men jag ville bara säkra min existens i den här tråden. :gremsmile:

Och liksom Storuggla här nedanför undrar jag om det finns någon gräns på hur många inlägg orde måste finnas med i för att vara "godkänt"?

Rising

Vila i frid
Re: Föga förvånande...

"Och liksom Storuggla här nedanför undrar jag om det finns någon gräns på hur många inlägg orde måste finnas med i för att vara "godkänt"?"

Näh, det viktigaste är ju att det är kul. Vem skulle vilja hitta på en regel som diskvalificerar sådana underbara pärlor som "rymdsparris" och "gelemässigt"? :^)

Något som jag tycker är tråkigt är att jag leder så oerhört många sökningar av tveksam natur. Söker man på "äta" och "bajs" så leder jag exempelvis på fem inlägg före Dnalors fyra, men då har han ändå använt sina fyra inlägg till att prata om själva forumiten "Bajsätaren", medan jag har sagt det i alla möjliga olika sammanhang...
Det är ju inte direkt smickrande...

Jag kan förresten meddela att jag vinner på "mandrill" också, om än på en hårsmån, för det har jag bara skrivit 30 ggr av 59 möjliga inlägg. (tvåa på listan är Morgoth med... tre mandriller, så det är ju inte fråga om någon konkurrens...) Jag var inte först dock, utan det var Nightowl med detta inlägg. (Ett inlägg som jag förresten tror var först med rätt många ord på forumet)

/Rising

Foggmock

Myrmidon
Här är jag först med både 'Kaninjävel' och 'Konventsdagbok', men det är ganska unika företeelser tyvärr.

Tyvärr missar jag också 'Mormor' med ungefär fyra månader och fyra poster. Riddaren var först och jag kom på fjärde plats här. Skrev jag verkligen så svårförståeliga inlägg på den tiden? Nåja, det var ett gäng år sen och jag var forumsn00b.

Alurindel var först med 'n00b' här, inlägget med ett ganska koolt nummer.

Krille dominerar 'kluns', både först och mest. Rising finns med på ett par ställen, men jag gissar att det är för att du brukar citera föregående inlägg i dina svar.

Storuggla äger stenhårt med 'slasktratt' i ett NT-inlägg. Både först och ensam här. ... och nu såg jag hans läbbiga Ernst-Hugo-avatar.

Foggmock - som inte var speciell på ett enda sätt nästan, men insåg snabbt hur svårt det var att gissa på uttryck man använde när man var ung och dessutom irriterar sig på att det inte går att sortera sökresultat efter datum eller användare. Gardener, fixa! :gremwink:

Rising

Vila i frid
"Tyvärr missar jag också 'Mormor' med ungefär fyra månader och fyra poster."

Asgrym sökning!

"irriterar sig på att det inte går att sortera sökresultat efter datum eller användare."

Jag kan tipsa om att du kan markera sökresultatet och klistra in det i Excel, för då behålls tabellstrukturen och man kan göra de sorteringar man vill. Det blir lite enklare att räkna så.

/Rising

Foggmock

Myrmidon
Asgrym sökning!

Tack. Jag kände på mig att ett av mina första inlägg innehöll just den döda mormodern, därav sökningen.

Jag kan tipsa om att du kan markera sökresultatet och klistra in det i Excel, för då behålls tabellstrukturen och man kan göra de sorteringar man vill. Det blir lite enklare att räkna så.

Då får man ju köra hundratals resultat per sida. Nä, jag ville klicka på 'Inlagt den' och sortera stigande/fallande. Enklare för att se vem som var först fort.

Krille

Super Moderator
"Kasse" som obestämd mängdbestämmare, exempelvis "en kasse sökargument". Det användes för första gången i inlägg 1373, och det ser verkligen ut som att jag står för minst hälften av användandet - 75% verkar vara närmare sanningen.

Sodivra

Champion
Okej då, Rising.

Okej, så jag var inte först med prestige, (inte så stor marginal, dock) men i den mening det använts på forumet så var jag det iallafall.

Jag dominerar iallafall och är först på nattpromenader, Depeche Mode (Jösses vad flamsig jag var på den tiden) och Evig Skönhet (Fast något annat trodde ni väl inte heller.)

Berättelsepotential och Berättelserum är också Trademark Arvidos, och de har jag använt några gånger.

Arvidstyle var jag inte först med på forumet, men jag har iallafall hälften av inläggen.. :gremwink: (Det är en term IRL sedan innan, så ja, det ÄR en riktig term)

"Oote" var en term som levde en stund i kanalen och i lådan efter att jag hade presenterat den.

"Interaktivera" väntar jag fortfarande på att någon ska haka på.. :gremwink:

Åh, och jag är när detta inlägg skrivs den enda som skrivit Toudeloo på forumet. (Sedan kan det ju finnas någon som stavat det annorlunda, men jag hittar inget som börjar på Too, Touu, Toud, Tuu eller Tud iallafall.)

Men det måste finnas något mer där ute, och jag ska hitta det..

King Kromm

Hero
Ängligen har någon kommit fram med ett legislavt och junoniskt bruksområde för sökfunktionen.
Det var verkligen på tiden. Tack!

Men vad som grämer mig lite är att ingen här verkar besitta något glossarium att ens tala om.
Det finns på hela forumet endast en person som varit fåvitsk nog att ta kontenans.
Inte är det eskatologen Ymir, å nej, han är allt fast i sin eskatolgi medans Kauris och
Ghoulz leker frenologer. Nej, det är nog ingen mindre än mig själv.

För med bara ett enda litet inlägg introducerar jag 4 helt nya ord för detta forum.

Nämligen glossarium(ordförådd), kontenans(besinning, fattning), ergotism(kommer inte ihåg va
det betyder, men eftersom ingen annan har använd det så spelar det kanske inte någon roll)

och junonisk(ypperlig, ståtlig) Jag kan dessutom tänka mig att erkänna att jag kanske
inte nytttjat alla ord på ett korrekt sätt, men det var la knappast tvunget??

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag är för lat för ordentliga sökningar

En sökning på ordet tapir ger 55 poster. Tapirlistan toppas av mig med 11 poster, tätt följd av Rising på 7 poster och Dimfrost på 5. Ett hedersomnämnande för Dantes tapirutmaning på D&D-forumet. Förutom de skånska tapirerna förekommer även näsjazzande tapirer, ångesttapirer och fästtapirer(det är inge osunt med att ha en fästtapir :gremsmile:).

När det gäller gäss så är ställningen Skåne - Stockholm, 25 - 8. Följande skåningar har nämnt gäss i sina inlägg: walium(17 ggr), Bobby Magikern(4 ggr), troberg(3 ggr) och Pendragon. De två stockholmarna i form av Rising och Storuggla har nämnt gäss 2 respektive 6 ggr. Lady Silver Wolf får representera Smara med sina 4 omnämningar.

Jag är inte en man som myntar märkliga inälvsrelaterade rollspelsutryck men ett namn dyker upp med jämna mellanrum i mina inlägg. Belok med epitetet Öronlöse förekommer inte mindre än nio gånger. Hans kollega Struma-Per den legendariske tiggaren dyker också upp i två inlägg ifrån en DoD-diskussion, ett av mig och ett av Feuflux.

Antalet gånger jag har nämnt Skåne vill jag inte ens räkna. :gremsmile:
I övrigt är jag inte känd för något särskilt underfundigt uttalande.

Sodivra

Champion
Mer kul statistik:

Okej, så jag har lyckats skriva alla de tre orden mysig, soft och flumm på samma gång i tre inlägg, Zaphod har skrivit det i ett när han citerade ett enda stycke av mig (!) men Fogge förstör dominansen genom att lyckas med det en gång.. Nåja, han kanske fortfarande var påverkad av mötet med mig.

Mys-mystisk (och mys-mystik, samt varianter utan bindestreck) har jag använt i 9 inlägg innan detta, och (Dimfrost använde det sedan 5 gånger -6 gånger ifall man räknar med att han använde det två gånger i ett inlägg.)
Kul, om något. :gremsmile:

Okej, och här är den riktiga killern:
Jag tänkte på det här först, och gjorde lite provsökningar, men det verkade rätt hopplöst.. Men då hade jag inte tänkt på mitt vilda missbruk tidigare i min forumkarriär. Tack vare Rising så gjorde jag en undersökning igen..

Innan det här inlägget så nämndes ordet Harmoni -och ord som innehåller "Harmoni" som harmonisk, harmonifull, och så vidare- i 595 inlägg.

Jag har använt ordet i 364 inlägg.

Det är 61.18% av alla gångerna ordet har använts på hela forumet.

YES! JAG VANN!

/Arvidos, går nöjt och lägger sig. Kom ihåg för så här stora sökningar att om ni räknar på antalet sidor och visar "25 inlägg per sida" så är det egentligen 26 inlägg per sida, och räknaren som säger vilken söksida man är på börjar egentligen på sida 0 istället för sida 1.

Bunny

Crazy like a fool
Jag var först med att mynta ordet Fabelsession, tätt följd av Dimfrost. Jag är den som i flest inlägg använt ordet Fabelsession, ganska precis i 2 stycken, tillsammans med denne Dimfrost.

Vad jag vill säga med detta är att jag kanske möjligtvis ska skriva del III av min fabelsessions-saga (inte min egentligen, spelgruppens), och tänkte på detta sätt oblygt göra reklam för detta. Del III kanske t o m kommer upp under morgondagen (fredag). Här är länken en gång till.

Ymir nämnde Stanley Kubrick först av alla här, och det ska han ha en stor eloge för.

Rising

Vila i frid
Coolt

""Kasse" som obestämd mängdbestämmare"

Tuff sökning. Jag kollade runt lite och kunde konstatera att du var först med "blöja" och att du dessutom dominerade den sökningen rätt hårt (16 svar av 32 totalt) men också att du vinner på "snask", för du har skrivit det fyra ggr (jag har bara gjort det tre gånger), och du var dessutom först med det.

Sedan märkte jag också att du leder ligan över gångerna som någon skrivit "mellan benen" med 5 inlägg (eller tja, i och med det här inlägget så passerar jag Rosen (som har skrivit det fyra gånger) och hamnar på samma plats som du) (Nå, först var Hunden, så där kan ingen av oss vinna, jag tyckte bara det var en kul sökning.

När det gäller typiska Krille-uttryck så ser man annars hur du dominerar om man söker på "naglarna" och "armbåge" för att se hur många gånger du sagt något i stil med att "bita på naglarna tills det smakar armbåge": 15 av 18 ggr. Först skedde det i detta klassiska inlägg.

Däremot var du inte först med "been there, done that", vilket jag hade trott. Kan ni gissa vem som skrev det första gången? Det är en riktig forumskändis, det kan jag avslöja. Säg er gissning högt och klicka sedan på detta inlägg... Det kom som en överraskning för mig, iaf.

På tal om mig kan jag förresten nämna att jag var först med "kolerisk" och att jag skrivit det 13 ggr av 20 totalt - vinst till mig.

Jag dominerar också "tillkortakommanden" med 31 inlägg av 46 totalt.

Men den roligaste sökningen tycker jag är på nonsensordet "dramatolog" som det naturligtvis inte finns något som heter, men som ändå skrivits 90 gånger, och som självklart uppfanns av forumets största pappskalle (=mig) i det här inlägget. Jag har skrivit det hela 62 gånger (!), så det var inte en tillfällig felstavning av ordet "dramaturgi" utan ett utslag av ren, gammal hederlig obildning, för att inte säga dumhet.

Tja, å förresten fick jag ett tips från Arvidos om att jag var först med forumspotting också (och leder med 8 inlägg (av 21) före Arvidos som har 4), även om det uttrycket hade en liten vinglig tillkomst (det började ju såsom en diskussion om anonymspotting; =att titta på de anonyma (och räkna hur många de är))

Så kan det gå

/Riz

Storuggla

Champion
Rotmos har sagts sex gånger men ingen har sagt det mer än en gång. Lite scary, men Ymir var först att dra in het på forumet.
Aphuvud har jag totalmonopol på med det enda omnämnandet i forumshistorien, konstigt nog.
Troberg äger fett på Pulsjet, inte nog med att han var först han är också mest i det.
Nerdrogad har yppats fem gånger av fem olika personer och ingen av dem är Rising.
Och och med att jag skriver detta är jag den första att använda ordet Regionalpolitisk på forumet. Sug på det ni.

Storuggla, frulle

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Jag kan tipsa om att du kan markera sökresultatet och klistra in det i Excel, för då behålls tabellstrukturen och man kan göra de sorteringar man vill. Det blir lite enklare att räkna så."

Måste man göra något särskilt, någon inställning eller så, för att det ska funka, för när jag testade det så gick det inte alls.

Och i och med det här inlägget är jag först med att säga hypernervakustiska diafragmakontravibrationer, Demi Moore och ädelpekoral (även om jag inte är den enda som snackar om det...).

Dessutom ligger jag etta i att säga ordet kiwi på tre gånger. På delad andraplats ligger Gardener och Krille på två vardera. Först var dock Dnalor.

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Nu ska vi tänka om fisk!" sa Troberg

Jupp, Troberg var först med att mynta uttrycket fisktank och de tre som sagt det flest gånger är:

1. Troberg, 14 ggr
2. Anthraxus, 12 ggr
3. Krille, 9 ggr

Även jag har fallit för grupptrycket och använt fisktank två gånger vilket bara är en gång färre än Rising.

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag var den förste och hittills ende att använda ordet "hyggelmonstermode". Det skedde i detta inlägg. I övrigt kan jag inte komma på några unika Dnaloruttryck, utöver "tja, well", och det har jag inte ens sagt på forumet. Jag är väl bara tråkig.

Sodivra

Champion
Re: Coolt

Hur kunde ni glömma "Fan och hans moster"? Eller räknas inte meningar? :gremwink:
Fan och hans moster har nämnts i 50 inlägg, och i 23 av dessa skrev Krille det. "Fan å hans moster" skrevs i 5 inlägg varav 1 var Krilles - Här har dock 2 av inläggen "Fan å hans moster" i rubriken i form av Re: Fan å hans moster (Orginalet skrev förstås Krille)

Så otroligt nog så dominerar inte Krille här, även om han var först. Vad man får komma ihåg dock är att många gånger orden nämns så är det i citering av någon annas rubrik eller inlägg, vilket borde luta statistiken lite i fördel för de som använder ordet ofta.
En annan höjdpunkt i meningens historia var ju denna.. :gremwink:

"Handen på levern" har skrivits i 103 inlägg, Krille skrev 79 av dessa, och det här inlägget var först.

"Jefla" har skrivits i 396 inlägg, Krille skrev 223 av dessa, och det här inlägget var först.

Ta da. :gremsmile: