Mask_UBBT
Hero
...med högsta sannolikhet på vad som är både tillåtet och accepterat, men jag behöver lite såndär tråkig hjälp...
Jag suger på svenska.
Inte så att jag inte kan nyttja språket på ett bra sätt, men jag kan inte själva uppbyggnaden bakom. Jag vet ungefär vad man gör med subjekt, verb och adjektiv, resten har försvunnit i pappersflygplan och teckningar på svenskalekionerna i sexan.
Nu har jag hamnat i en situation där jag behöver de kunskaperna. Dessutom behöver jag dem på engelska. Jag behöver alltså någon som kan hjälpa mej att översätta och lite kort förklara vad följande ord betyder.
Pronouns
-Nominative case
-Demonstrative case
-Possessive case
-direct object, indirect object, etc
Nouns
-Noun Declension
--Direct Object / Definite case
--Indirect Object / Motion to / Dative case
--Locative / Prepositional case
--Ablative case
Postpositions
-ablative
-dative
-possessive for personal pronoun
-singular interrogative pronoun
-singular demonstrative pronoun
Verbs
--Infinitive
--Gerund
--Past Definite
--Past Perfect
--Past Indefinite
--Past Narrative
-Progressive
-General
-Imperative
Om det fanns någon som kunde hjälpa med det här skulle jag vara skyldig personen en kola under resten av livet. Eller iaf tills jag köper en kola till personen i fråga...
/Mask
Jag suger på svenska.
Inte så att jag inte kan nyttja språket på ett bra sätt, men jag kan inte själva uppbyggnaden bakom. Jag vet ungefär vad man gör med subjekt, verb och adjektiv, resten har försvunnit i pappersflygplan och teckningar på svenskalekionerna i sexan.
Nu har jag hamnat i en situation där jag behöver de kunskaperna. Dessutom behöver jag dem på engelska. Jag behöver alltså någon som kan hjälpa mej att översätta och lite kort förklara vad följande ord betyder.
Pronouns
-Nominative case
-Demonstrative case
-Possessive case
-direct object, indirect object, etc
Nouns
-Noun Declension
--Direct Object / Definite case
--Indirect Object / Motion to / Dative case
--Locative / Prepositional case
--Ablative case
Postpositions
-ablative
-dative
-possessive for personal pronoun
-singular interrogative pronoun
-singular demonstrative pronoun
Verbs
--Infinitive
--Gerund
--Past Definite
--Past Perfect
--Past Indefinite
--Past Narrative
-Progressive
-General
-Imperative
Om det fanns någon som kunde hjälpa med det här skulle jag vara skyldig personen en kola under resten av livet. Eller iaf tills jag köper en kola till personen i fråga...
/Mask