Jag har funderat på det. Det som hindrat mig är att jag är färgblind -ska jag lägga färg sådär rakt av bara så kan bebisen lika gärna bli illgrön som hudfärgad.Dimfrost said:Fint. Jag känner dock att antingen borde allt vara svartvitt, eller inget. Det vill säga, lägg på lite färg på fostret eller omvandla hela bilden till gråskalor.
Jag litar på er =)w176 said:Det tror jag på. Då vekar själva glaset koppartonat.
Det är ju till framsidan, så det blir färg. Om jag ska trycka den i svartvitt så kör jag en silhuettversion =)solvebring said:Kulan kanske har lite väl höga kontraster. Den är väldigt ljus ned till och för mörk upp till. Spetsen/själva kulan blir nog inte så bra om du t.ex. kör svartvitt tryck på det. Förövrigt är alternativ två med bronstonad bebis bäst. =)
Aha, sorry krank. Jag läste för snabbt och tyckte det stod att du skulle ha ett patronband längst ned på varje sida.Det är ju till framsidan, så det blir färg. Om jag ska trycka den i svartvitt så kör jag en silhuettversion =)
Foster hade blivit svårt, men kula hade kanske gått (den bilden har jag tagit själv...).Simon said:Dock, en sak som förmodligen är svår att göra något åt, och som är en mycket liten sak. Horisontlinjen ligger ju en bit över kulan, så att vi ser den snett uppifrån. Men fostret ser vi rakt framifrån. Det gör att fostrets position inne i kulan är sådan att den lutar i sitt sidled, vårt djupled, så att vi conveniently ser den rakt på. Det bidrar för mig till känslan av att fostret är inklippt, på ett sätt som hade varit ännu bättre om vi hade sluppit.
Men som sagt, förmodligen omöjligt att göra något åt utan att hitta alternativa bilder på antingen kula eller foster.
Tack!Simon said:Men grym bild, framför allt.