Nekromanti [Null State] Bullet baby

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Den här lilla gullungen, och en 6-7-8 tidigare stadier, tänkte jag ha med som ett "patronband" längst ner på framsidan till Null State.

Det här är typ femte gången jag påbörjar bilden, men den första jag kommit såhär långt.

Attachments

Dimfrost

Special Circumstances
Fint. Jag känner dock att antingen borde allt vara svartvitt, eller inget. Det vill säga, lägg på lite färg på fostret eller omvandla hela bilden till gråskalor.

krank

Dimfrost said:
Fint. Jag känner dock att antingen borde allt vara svartvitt, eller inget. Det vill säga, lägg på lite färg på fostret eller omvandla hela bilden till gråskalor.
Jag har funderat på det. Det som hindrat mig är att jag är färgblind -ska jag lägga färg sådär rakt av bara så kan bebisen lika gärna bli illgrön som hudfärgad.

Jag funderar dock på att se om jag kan sno lite hudfärg från en annan bebis... Originalet till ungen är ju tyvärr svartvitt.

Dimfrost

Special Circumstances
Testa att sno någon halvljus ton från patronen annars? Samma färgskala bör ju bli okej som värst.

krank

w176 said:
Det tror jag på. Då vekar själva glaset koppartonat.
Jag litar på er =)

Jag ska försöka få tid imorgon eller så till att göra ett sånt test, och sedan missbruka mina awesome admin powers of doom för att lägga in den nya bilden i samma galleritråd.

KamiFisk

Hero
Grymt läcker och grym !
Men som alla andra sagt fostret behöver lite färg annars känns det jätte konstigt.

Phear the admin powwa !

krank

Så, nu har jag pillat in färg på bebisen. Mina dåligt färgseende ögon ser inga större problem, hur känner ni?

Möller

Hubert Hortlax
Jag tycker bebisen ser koppar-grå-dasskig ut istället för, tja, bebisfärgad. Men det kanske är meningen.

solvebring

Superhero
Kulan kanske har lite väl höga kontraster. Den är väldigt ljus ned till och för mörk upp till. Spetsen/själva kulan blir nog inte så bra om du t.ex. kör svartvitt tryck på det. Förövrigt är alternativ två med bronstonad bebis bäst. =)

krank

solvebring said:
Kulan kanske har lite väl höga kontraster. Den är väldigt ljus ned till och för mörk upp till. Spetsen/själva kulan blir nog inte så bra om du t.ex. kör svartvitt tryck på det. Förövrigt är alternativ två med bronstonad bebis bäst. =)
Det är ju till framsidan, så det blir färg. Om jag ska trycka den i svartvitt så kör jag en silhuettversion =)

KamiFisk

Hero
Jag älskar de höga kontrasterna i kulan. Tycker personligen att bilden ser cool ut med det lätt färgade fostret.

solvebring

Superhero
Det är ju till framsidan, så det blir färg. Om jag ska trycka den i svartvitt så kör jag en silhuettversion =)
Aha, sorry krank. :gremwink: Jag läste för snabbt och tyckte det stod att du skulle ha ett patronband längst ned på varje sida.

Simon

Swashbuckler
Ser bra ut, nu med färgen. Tycker, även jag, att kontrasten är bra.

Dock, en sak som förmodligen är svår att göra något åt, och som är en mycket liten sak. Horisontlinjen ligger ju en bit över kulan, så att vi ser den snett uppifrån. Men fostret ser vi rakt framifrån. Det gör att fostrets position inne i kulan är sådan att den lutar i sitt sidled, vårt djupled, så att vi conveniently ser den rakt på. Det bidrar för mig till känslan av att fostret är inklippt, på ett sätt som hade varit ännu bättre om vi hade sluppit.

Men som sagt, förmodligen omöjligt att göra något åt utan att hitta alternativa bilder på antingen kula eller foster.

Men grym bild, framför allt.

krank

Simon said:
Dock, en sak som förmodligen är svår att göra något åt, och som är en mycket liten sak. Horisontlinjen ligger ju en bit över kulan, så att vi ser den snett uppifrån. Men fostret ser vi rakt framifrån. Det gör att fostrets position inne i kulan är sådan att den lutar i sitt sidled, vårt djupled, så att vi conveniently ser den rakt på. Det bidrar för mig till känslan av att fostret är inklippt, på ett sätt som hade varit ännu bättre om vi hade sluppit.

Men som sagt, förmodligen omöjligt att göra något åt utan att hitta alternativa bilder på antingen kula eller foster.
Foster hade blivit svårt, men kula hade kanske gått (den bilden har jag tagit själv...).

Fast, jag har egentligen inga jättestora problem med att det ser lite inklippt ut. jag är ju kollagekonstnär, målet är inte att få det fotografiskt korrekt utan att det ska se snyggt ut och få fram sin symbolik. Vilket jag upplever att jag lyckats med =)

Har dragit ner färgmättnaden på kulan lite på bilden jag har på datorn, men väntar nog tills jag är klar med alla åtta kulorna innan jag visar...

Simon said:
Men grym bild, framför allt.
Tack!