Nekromanti [Null State] - Logotypskisser

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Under wrnus tvåtimmars bortavaro hann jag göra lite nytta. Behold, fyra snabba skisser på logga till Null State.

Ert uppdrag? Tycka saker.

Nummer ett

Nummer två

Nummer tre

Nummer fyra

Attachments

krank

Och vem i h-e har bestämt att de två första bifogade bilderna ska visas? Kan vi inte stänga av det på nåt sätt?

EDIT: Så, avstängt. Om nån tyckte att det var en bra grej att våldsvisa attachmentbilder får den väl ställa tillbaks.

Pilzefrau

hon/henne
Jag röstar på den första. Den andra är ful (man ser inte att det är en nolla, det blir bara vit text med random vita figurer över) och de två andra är på snedden utan anledning. Näst bäst är nummer fyra, den är okej jämfört med trean som har fått texten förminskad så att den ser ut att vara i halv storlek.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag behöver inte skriva någon lång utläggning här, utan jag tycker nämligen exakt så här:

Pilzeman said:
Jag röstar på den första. Den andra är ful (man ser inte att det är en nolla, det blir bara vit text med random vita figurer över) och de två andra är på snedden utan anledning. Näst bäst är nummer fyra, den är okej jämfört med trean som har fått texten förminskad så att den ser ut att vara i halv storlek.

krank

I hear you. "som av en slump" så är det ettan och fyran som är mina ursprungliga idéer, och tvåan och trean mer grejer jag såg medan jag jobbade och tänkte "hm" om.

Jag vet inte, jag har svårt att välja mellan ett och fyra. Fyra har sån skön nästan-kvadratiskhet going for it.

Får se om jag får nån mer kommentar eller två =)

Übereil

Swashbuckler
Föredrar också ettan. En möjlig idé vore om du gjorde ettan men inveterade färgen på texten och bakgrunden (dvs som tvåan, fast texten flyttades ner lite).

Übereil

solvebring

Superhero
Tja, fastnade för 1 först men sedan för 4... Så jag säger nr 4.

Varför...? För att de med text under känns platta, tråkiga och alltför klassiska. Dessutom känns med mer hajp över 4. 4 känns futuristisk, modern och snygg helt enkelt.

Telash

Swordsman
Både ett o fyra funkar jättebra. Tror jag är lite mer för 1an

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ettan.

Tvåan är för otydlig. Den inverterade texten tar bort den nedre delan av nollan.

Trean och fyran har texten i fel läsriktning. I de allra flesta länder (som använder latinska bokstäver) läser man vertikal text uppifrån och ner (se bokryggarna i din bokhylla).

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Nummer fyra eller nummer ett.

Jag gillar inte tvåan och absolut inte trean.

Nummer ett är troligen bäst eftersom den är tydligast och mest lättläst.

/tobias

krank

OK, av åtta röster tycker åtta att 2 och 3 är kassa. Sju tycker att ettan är bäst. En tycker att fyran är lite bättre.

Jag kör på ettan tills vidare...

Cybot

Mest spelbar
Jag tycker 1:an men lite modifierad.

1. Korta ner nollan lite. IMHO borde nollan+text ha den gyllende ration. dvs 1:1.618.

2. Alternativt...