Nekromanti [Null State] - Så gick det med det provtrycket...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Fan, fan, fan, fan.

Jag fick provtrycket till Null State idag. Det ser bra ut. Eller, det hade sett bra ut om inte typ 50% av mina sidhuvuden sett ut som skit. Inte lite skit heller, utan svart, vedervärdig, smutsig skit.

Och med "svart" menar jag bokstavligen. Kolla på bilderna.

Den första ska, har jag räknat ut, föreställa den här.

Den andra ska nog vara den här.

(Och nä, det är inte ljuset. De är precis sådär mörka.)

Så jävla less. Så fruktansvärt jävla less. Jag hade räknat med att behöva toucha upp en eller två, men det här känns just nu som en riktigt monumental cock-up. Jag har fått erbjudande om hjälp från Dante, men någonstans känner jag att jag behövt ett till provtryck för att vara säker.

Och med ett provtryck till så kommer spelet inte under några omständigheter att hinna bli färdigt innan Gothcon. Om jag inte skickar iväg det andra provtrycket typ ikväll då, eller senast imorgon.

Så... Blint lite på Dantes förmåga att utföra bokstavlig jävla magi, alternativt att famla lite i blindo själv och beställa ett nytt provtryck?

Om jag ska kutta det riktigt, riktigt tight så skulle jag kunna skicka efter provtryck ikväll eller imorgon, få provtrycket på on-to nästa vecka, och få iväg slutversionen samma dag som jag får det provtrycket. Då finns det en CHANS att slutversionen landar hos en kamrat torsdagen innan GothCon.

Vad tycker ni?

Attachments

krank

En möjlighet kunde ju naturligtvis vara att ha en "monumental cockup edition" med sig till årets Gothcon, som man får truga på folk i väntan på bättre tider...

kalcidis

Hero
Antar att tryckeriet inte kompenserat för punktförstoring (så vida det inte var ditt ansvar att redigera bilderna så de blev tryckvänliga). Tråkigt att höra.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
kalcidis said:
Antar att tryckeriet inte kompenserat för punktförstoring (så vida det inte var ditt ansvar att redigera bilderna så de blev tryckvänliga). Tråkigt att höra.
<div>
</div> <div>Vi kom fram till att kruxet kan vara att bilderna var sparade som RGB i stället för gråskala, och att det kan ha ställt till problem för Publits rip. </div>

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Men Fan vad dystert, jag som sett fram emot "färdig produkt". :gremfrown: Har ju tittat hela vägen även om jag inte tyckt till så mycket. Hoppas ni (Du och Dante) hinner göra någon enkel åtgjärd i alla fall. I annat fall så får vi se fram emot ett annat konvent helt enkelt. :gremfrown:

krank

Dante said:
Vi kom fram till att kruxet kan vara att bilderna var sparade som RGB i stället för gråskala, och att det kan ha ställt till problem för Publits rip.
Det är arbetsteorin, ja. Direkt när förslaget kom så satte jag mig och konverterade alla bilder till högupplösta gråskale-jpg's och provtryck no 2 gick ut kring 01:20 eller nåt sånt inatt.

Idag ska jag maila Per på Publit och se om det finns minsta chans att skynda på processen, antingen provtrycket eller senare det fullstora trycket. Det blir jävligt tight annars, om vi räknar 7 dagar vardera hållet - då får jag provtrycket på torsdag nästa vecka, har då ett par timmar på mig (max) att fixa till och skicka ny (korrekt) beställning. Och då kan sluttrycket sju dagar senare komma till lämplig adress i Göteborg, för att plockas upp och distribueras. Jävla fredag att vara röd, så då lär man ju inte kunna få någon post...

krank

Fått svar från Per. "Det beror på att det inte är CMYK:at. Jag kan ju inte ge några garantier men det jag är rätt säker" säger han. Jag har mailat tillbaks som en god n00b och frågat om det funkar om man bara konverterar till gråskala eller om det prompt ska vara CMYK.

Om jag kan ta mig in till s-holm så kan jag hämta ut provtrycket själv och spara en dag. Han skulle försöka elda på.

Det betyder att om provtrycket kan hämtas upp på tisdag eller torsdag så kan jag hämta ut det själv, men om det blir onsdag så kommer jag att behöva assistans av snäll forumit som råkar befinna sig i huvudstaden den dagen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
krank said:
Jag har mailat tillbaks som en god n00b och frågat om det funkar om man bara konverterar till gråskala eller om det prompt ska vara CMYK.
<div>
</div> <div>Eftersom du bara trycker i en färg (svart) räcker gråskala, eftersom det motsvarar den svarta färgkanalen i en CMYK-bild. </div>

krank

Dante said:
Eftersom du bara trycker i en färg (svart) räcker gråskala, eftersom det motsvarar den svarta färgkanalen i en CMYK-bild.
Mjo, jag tänkte typ det.

Så nu har jag två personer som borde veta vad de snackar om som säger att det borde funka nu med gråskale-jpegs. Jag är nästan redo att köra på =) Har en baksidestext och ett sidhuvud kvar att fixa, bara. Och så ska vi se när det där provtrycket skulle kunna dyka upp.