Jo... Null State har ett antal listor. Nu funderar jag hur de ska formateras.
Här har vi några olika listor:
Lista 1:
Öppna stadsmiljöer
Det är 60 minuter tills…
...är att jag skulle behöva konsekventa, vettiga regler för det här. För som synes är jag inte konsekvent just nu.
Enligt den här länken så borde, om jag fattat det rätt, den fjärde listan (60 minuter...) bara ha punkt i slutet på den sista listpunkten, och alla ellipsisar (... alltså) ska bort. Övriga kanske är att betrakta som "hela meningar"?
Den här komplicerar det hela lite genom att lägga in en hybridvariant. Där skulle då alla utom 60 minuter-listan också kunna ha liten bokstav och punkt bara på den sista listpunkten. Eller ska den andra listans listpunkter betraktas som hela meningar och ha stor bokstav och punkt på alla listpunkter?
Vad tycker ni?
Här har vi några olika listor:
Lista 1:
- Övergripande intrig
- Delproblem
- Hinder
- Det är en operatör som vänt sig mot Null State och släppt ut nanovirus i syfte att distrahera rollpersonerna medan hon tar sig in i Null States databaser.
- ”Utomjordingen” rollpersonerna jagar visar sig vara en artificiell intelligens som stulit en militär robotprototyp och rymt från sina militära skapare.
- Problemtyp – vilken sorts problem är det?
- Miljö – vad är det för typ av omgivning?
- Platser – vilka konkreta platser finns i den miljön?
- Tidsgräns – händer något om spelarna inte lyckas lösa problemet i tid? I så fall vad?
Öppna stadsmiljöer
- Ett övergivet sjukhus där någon fortfarande betalar för elen.
- En polisstation där det finns något radioaktivt bland beslagtaget gods.
- Ett museum som saknar flera värdefulla artefakter.
- En skola som ligger precis i vägen för…
- En smutsig källare där pengar, varor och personer byter ägare.
- En fotostudio där någon rivit ut all film ur kamerorna.
- En bro under vilken de hemlösa börjat dö av mystiska orsaker.
Det är 60 minuter tills…
- …zombiehorden anfaller.
- …de nedsövda besättningsmännen vaknar.
- …nanoviruset aktiveras och får blodet att koka i ådrorna på de som infekterats.
- …det livsuppehållande systemet stängs av.
- …hela militärbasen rasar ner i sprickan.
- …atombomben sprängs.
- …flygplanet måste nödlanda.
- …nervgasbehållarna punkteras och släpper ut sitt dödliga innehåll över hela London.
- …rymdstationen brinner upp i atmosfären.
- …nätverket startar upp så att AI:n kan rymma ut på internet.
...är att jag skulle behöva konsekventa, vettiga regler för det här. För som synes är jag inte konsekvent just nu.
Enligt den här länken så borde, om jag fattat det rätt, den fjärde listan (60 minuter...) bara ha punkt i slutet på den sista listpunkten, och alla ellipsisar (... alltså) ska bort. Övriga kanske är att betrakta som "hela meningar"?
Den här komplicerar det hela lite genom att lägga in en hybridvariant. Där skulle då alla utom 60 minuter-listan också kunna ha liten bokstav och punkt bara på den sista listpunkten. Eller ska den andra listans listpunkter betraktas som hela meningar och ha stor bokstav och punkt på alla listpunkter?
Vad tycker ni?