Nekromanti [Null State] -Vad ger man en kvinna i burka?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, jag är nästan säker på att jag vill ha en bild på en kvinna i burka eller niqab som en av agentbilderna i Null State. Alltid retar det någon.

Kruxet är just att bryta av mot det förväntade. Hur tar man en kvinna i niqab eller burka och gör henne till en uppenbart kapabel och potentiellt väldigt aktiv agent?

Olika varianter av vapen känns ju mest SD, kan jag känna. Jag överväger något högteknologiskt; laptop och sånt.

Hur känner ni?

Telash

Swordsman
Sätt en cigarett i munen, och solglasögon, det strider ju verkligen mot "stereotypsbilden" (halvseriöst förslag)

Laptop är ju rätt standard för de flesta, inte säkert det säger så mycket heller.

Svårt att ge ett bra förslag här... vet ej hur spelet är uppbyggt riktigt, men ett cybernetiskt öga eller dylikt är nog det bästa jag kommer på.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
krank said:
Hur tar man en kvinna i niqab eller burka och gör henne till en uppenbart kapabel och potentiellt väldigt aktiv agent?
En Boeing 737?

//EvilSpook

krank

EvilSpook said:
En Boeing 737?
Ja, för muslimer som kapar plan är ju inte alls stereotypt...

//Krank, som undvikit knivar och andra vapen typ därför också

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
krank said:
Ja, för muslimer som kapar plan är ju inte alls stereotypt...
Hon kan ju förföra en vacker kvinna - som James Bond...
Den är lite otippad. :gremsmile:

//EvilSpook

Snow

Swashbuckler
Burkan ska vara en combat-burka. En burka som har tydliga influenser av en kendo-rustning. Stålgaller istället för tygnät etc. I händerna, en kikare och på ryggen en högteknologisk militär radio.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
krank said:
Hur känner ni?
Jag tycker det vore rätt ballt med en riktig proffsförare ála Transporter. Jag antar att man signalerar det med ett par schyssta handskar och en stor tung BMW eller Mercedes.

solvebring

Superhero
DeBracy said:
krank said:
Hur känner ni?
Jag tycker det vore rätt ballt med en riktig proffsförare ála Transporter. Jag antar att man signalerar det med ett par schyssta handskar och en stor tung BMW eller Mercedes.
Låter som den bästa idén, det eller techonologi. Kanske kan vara en awesome förare eller en awesome hacker men kunskaper för att knäcka kodlås och dylika också. En tjuv i hightech-form?

För vanliga vapen ger den stereotypiska bilden av terrorister och gifter och sådant får i alla fall mig att tänka på mellanösterns hedersmord med syror och skit. Å andra sidan, om man inte kör på syror och gifter så kan man ju köra på lite exotisk, orientalisk anda och göra kvinnan i burka till världens tuffaste ormtjusare? En lönnmördare med ett ett klassiskt, naturligt, levande vapen? Tänk dig bara när hon sitter intill en bov på ett litet fik någonstans. Kvinnan i burka läser en tidning, och vipps, helt osynligt glider en liten orm ut från burkan, gör sitt jobb och försvinner in igen. :gremsmile:

Telash

Swordsman
Klockren idé på många plan. Inte minst det faktum att proffsförare är ett så typiskt mansdominerat yrke.

android_iv

Warrior
Den var bra! Tänker också att det kan vara snyggt med de stajlade handskarna till burkan.
Fast om det är en grym förare är nog Niqab att föredra (burka påverkar sikten ganska mycket).

Craygh

Swordsman
Ärligt, enligt mig? En stark, rakryggad och stolt hållning, en no-nonsense attityd och ett djävligt självständigt sätt. En kvinna man antingen ger fan i att djävlas med, eller så finner man sig i att få strupen uppsliten. Typ. Burkan har hon för att hon vill och för att hon har valt det, och våga inte påstå att hon tvingats till det.

krank

DeBracy said:
Asbra idé. Blir kanske lite dyrare bild eftersom jag då måste ha en bakgrund i form av bilen, men det kan det vara värt =)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag tänkte samma sak, fast med en motorcykel istället. Då kan man dessutom visa karaktären i farten, hoppande över skjutande fiender eller något liknande. Om hon sitter på en motorcykel ser man att det är en kvinna i burka och inte bara en ninja.

/tobias

krank

Gurgeh said:
Jag tänkte samma sak, fast med en motorcykel istället. Då kan man dessutom visa karaktären i farten, hoppande över skjutande fiender eller något liknande. Om hon sitter på en motorcykel ser man att det är en kvinna i burka och inte bara en ninja.
Plötsligt blir jag fundersam över hur en burka ser ut nertill. Blir det som med långa klänningar, svårt att sitta grenslad över något?

Annars är det en AWESOME! idé. Även om det bara blir en kvinna i burka och motorcykelhandskar som står lite lojt lutad mot en harley (eller kanske ett såntdärnt japanskt plastmonster som jag tycker så illa om. Vilken sorts motorcykel är bäst?)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Hur gör du så att det framgår att det faktiskt är en kvinna i burka, och inte James Bond i listig förklädnad?

Ram

Skev
krank said:
Annars är det en AWESOME! idé. Även om det bara blir en kvinna i burka och motorcykelhandskar som står lite lojt lutad mot en harley (eller kanske ett såntdärnt japanskt plastmonster som jag tycker så illa om. Vilken sorts motorcykel är bäst?)
En Harley cruisar man på mellan uppdrag, men under uppdrag så är japanska hojjar bäst.

Harley:n skulle dock vara en mycket ball spark i skrevet mot de som inte gillar henne dock. Det visar att hon inte är anti-amerikansk på ett rätt ballt sätt.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Ram said:
Harley:n skulle dock vara en mycket ball spark i skrevet mot de som inte gillar henne dock. Det visar att hon inte är anti-amerikansk på ett rätt ballt sätt.
Det här är varför jag skulle välja en HD. Det är liksom en urtypisk amerikansk symbol, så det står i stark kontrast mot vad vi vanligen tänker oss burkaklädda kvinnor. Det blir kraftfullt för mig. I like it.

krank

wilper said:
Hur gör du så att det framgår att det faktiskt är en kvinna i burka, och inte James Bond i listig förklädnad?
Det lutar mer åt niqab, så då kan man ju låta ögonen tala...

krank

Ram said:
En Harley cruisar man på mellan uppdrag, men under uppdrag så är japanska hojjar bäst.

Bra poänger. Jag tror det får bli en HD.

En kvinna iförd niqab och motorcykelhandskar som lite lojt lutar sig mot en Harley Davidson... Jag gillar att ge min illustratör utmaningar =)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Hmm.. blir det inte lite hojreklam över det? Bikinibrudar och bågar är ju en klassisk kombo.

För övrigt tycker jag att folk som gör något är intressantare. Spelet lär väl inte handla om att stå och hänga vid sin MC?