Oh, då har du mycket att välja mellan
Mage: the Awakening: Gnostiskt spel där man spelar magiker, individer som insett att verkligheten är en lögn och att de kan ändra den. Har mycket att göra med kopplingar till "Atlantis" eller Thule eller Mu. Kanske en plats, kanske en ide. Fienden är Exarcherna som fångar mänskligheten i den fallna, falska verkligheten som är vår värld och deras agenter Seers of the throne som försöker rädda världen från de som förstöra den. Mage är ett spel som är väldigt, väldigt djupt och lägger fram idéer om verkligheten, själen och symbolik och sedan låter en svara genom spelande. Har några av de bästa World of darness böckerna så som Boston unveiled, Sanctum & Sigil, Astral realms och Night horrors: the unbidden. Men grundboken är väldigt, väldigt torr och tråkig. Det här är också New World of darkness så vill du ha med vampyrer, varulvar, changlings mm finns det böcker för det. Notera dock att det inte är balanserat mot varandra trots vad de säger och magikerna är bättre än alla andra.
Mage: the Ascension: Gamla mage från gamla World of darkness är istället ett Post-modernt spel. Verkligheten är bara som den är eftersom folk tror den ska vara det. En allians av magiker kallade The Technocracy har skapat den moderna världen genom att skapa gemensamma matematiska och fysiska lagar och sedan skapat teknologi för att låta "sleepers" (mugglare) styra sina egna liv. De försöker också få folk att sluta tro på magi och religion för att de dåliga sakerna därifrån ska försvinna (vilket de gör om ingen tror på dem). Man spelar andra magiker som vill ha tillbaks tiden innan The Technocracy tog över och de kunde använda magi till höger och vänster, de är beredda att förinta den moderna världen för att uppnå det. 20 års jubileum boken har precis blivit kickstartad och drog in en sjuk mängd pengar så den kan du nog snart köpa om du är intresserad. Det här spelet har fick dimensioner med andra världar om det är vad du vill ha och en organisation är "The order og Hermes" som är mer eller mindre Harry Potter magiker, dock mest av Slytherin typen.
Dresen files: Har folk redan rekomenderat. Fördelen är att man kan bygga vilken sorts övernaturlig sak som helst och det är balanserat. Nackdelen är att magi systemet för själva magikerna suger i sin otymplighet och långsamhet. Men spelar ingen en trollkarl är de grymt.
Unknown armies: Ett postmodern skräck spel med taglinen "Du gjorde det!" där man kan få magi från sin alkolism eller sin porr samling. Är löjlig, löjligt bra men mörkt som fan. Strids kapitlet innehåller en lång bit om hur man ska undvika en strid på alla sätt möjligt följet av ett kort, enkelt och fruktansvärt blodigt stridssystem.