Nekromanti Nyårslöften inför 2009 då...

Johan K

Gammal & dryg
Visst !

Johan: Du får gärna göra en halvtids-tråd någon gång i sommar så man blir påmind om vad man lovat.
Haha !
Visst, det ordnar vi. Ska bra komma ihåg det..... =)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag antar att man skulle kunna se min Att göra-lista som en samling nyårslöften som jag har ambitionen att klara åtminstone. Och så himla svårt kan det ju inte vara, bara man lägger manken till.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Om man bortser ifrån diverse , mer eller mindre, orealistiska ambitioner så tänker jag konkret satsa på två saker:

¤ Skriva mer på egna projekt, sedan må dessa vara spel eller romaner. Överhuvudtaget vill jag skriva mer. Jag brukar gå ut starkt under början av året för att sedan tappa fram mot hösten.

¤ Fortsätta motionera och gärna skala bort något kilo till. Jul och nyår har inneburit mängder av mat och snask som säkert har satt sig runt buken och nu ska bort.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Att bli stammis [trauma]

5. Bli stammis. Det skall gå.

Failure - Men vem fan bryr sig om att bli stammis, egentligen? Vilket puckat nyårslöfte. Det är ju skitjobbigt när folk känner igen en när man skall ut och köpa något. Bara man ska ut och köpa en pizza så måste man raka sig och göra sig fin, som inför värsta dejten. Korkat.
Ja, det där suger. Jag gav mig fan på att bli stammis på den lokala grillen, så jag började utveckla mina "hej, en hamburgare, tack" till "hej, hur är läget? Vilket tråkigt väder det är". Har man väl klivit in på den stigen kan man ju inte gå tillbaka till "hej, en hamburgare tack" utan att det verkar som man helt plötsligt har glömt den ytliga vänskapen jag har med den skittråkiga iranska femtioåringen som äger grillen. Jag har ju alls ingen lust att prata med honom. Jag vill ju faktiskt bara ha en hamburgare.

Så nu går jag inte dit om han står i kassan, utan måste gå nästan tvåhundra meter till nästa grill.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Att bli stammis [trauma]

Vitulv said:
Har man väl klivit in på den stigen kan man ju inte gå tillbaka till "hej, en hamburgare tack" utan att det verkar som man helt plötsligt har glömt den ytliga vänskapen jag har med den skittråkiga iranska femtioåringen som äger grillen. Jag har ju alls ingen lust att prata med honom. Jag vill ju faktiskt bara ha en hamburgare.
Fast varför bryr du dig om ifall han undrar varför du slutat småsnacka med honom? Om du ändå inte är inresserad av annat än att få en burgare, så screw vad han tycker liksom. Eller är du rädd att han ska olla dina frittar?

/Anders

Ond bråd död

Swashbuckler

Det där är ett seriöst problem. Det känns så mycket mera uppenbart att man käkar pizza 5 dar i veckan, ibland två gånger samma dag. Det blir så pinsamt att man måste hitta olika pizzerior för att variera sig lite. Vilket jobb, bara för att man ska käka lite mat.

Arfert

Facit

HJK said:
Det där är ett seriöst problem. Det känns så mycket mera uppenbart att man käkar pizza 5 dar i veckan, ibland två gånger samma dag. Det blir så pinsamt att man måste hitta olika pizzerior för att variera sig lite. Vilket jobb, bara för att man ska käka lite mat.
Du kanske ska lära dig att laga mat själv? :gremgrin:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
krank said:
* Gå ner 10-15 kilo, alltså komma ner under 65-70 nånstans.
Hahahahahahahaha...

Nä. Fail.

Ligger fortfarande på över 80. Men jag har gjort upp med gymnastikläraren i arbetslaget att han ska introducera mig till gymmen som finns i skolan (ett stort, samt ett helt perfa litet där man får vara själv), konsulterat med en läkarstuderande kamrat gällande kost och allmänmotion... Jag hoppas kunna ligga på något slags 70-tal inom det kommande året.

krank said:
* Skaffa flickvän
Nä. Men jag har eventuellt något på gång; den som lever får se.

krank said:
* Publicera första versionen av EB via Lulu
JA! Eller nä, men via Publit. Det räknas!

krank said:
* Fortsätta jobba vid nynäshamns gymnasium.
Japp.

krank said:
* Få färdig version 3 av Tempest så att den åtminstone kan användas hjälpligt.
Nix. Det blir inte så ofta jag sitter och programmerar längre. Och nu när jag fick ett ryck medan jag är häruppe så har jag istället skrivit på min kalender/journalapplikation som ska användas för planering och loggförande i rollspel.

krank said:
* Spela en massa rollspel
Spelat en massa rollspel har jag, med final nu under mellandagarna då det varit/blir rollspel nästan varje dag.

krank said:
* Gå på GothCon
Japp.

Fyra av sju. Godkänt.

Rising

Vila i frid
Eugh... Den här skiten, igen...

1. Teckna en serie. Behöver inte tuschas, och det behöver inte vara någon lång historia.
Failure. Men det är ju jättejobbigt att rita serier, ju... Varför skall jag ha så himla anspråksfulla nyårslöften, för? Jaja, vi sparar väl den här, då.

2. Göra ett kortspel och lägga ut på wrnu.
Failure. Men jag har faktiskt gjort ett par kortspel. Men istället för att det ska bli ett pudas pdf-dokument som folk ska behöva klippa ut kort ifrån och sedan stoppa in i plastfickor, så har jag hittat tjänsten Artscow, som skulle kunna möjliggöra för mig att trycka det på riktigt. Så... ambitionen höjdes.

3. Spela in något eget meddelande på telefonsvararen.
Success! Till slut. Det tog bara två-tre år, eller nåt.

4. Inte få diabetes. Det vore tråkigt.
Success! Ingen sockersjuka här, inte.

5. Baka något. Igen. En klassiker från två år sedan.
Success! Jag har bakat en hel del i år, faktiskt. Men jag hade helt glömt bort att jag hade det som nyårslöfte.

6. Ge någon en fin komplimang, utan att låta som ett creepo.
Failure. Tror jag, bestämt.

7. Ringa morsan lite oftare.
Success! Fast... jaja.

8. Fixa en avatar på wrnu.
Success! Hade jag inte det för ett år sedan? Hmm...

9. Skaffa en ärkefiende. Någon som jag verkligen tycker illa om och som jag får motarbeta med alla mina krafter.
Failure. Men bra nyårslöfte. Den här tänker jag spara till nästa år.

10. Hålla åtminstone en tredjedel av ovanstående löften.
Success! Jag höll ju fan mer än hälften.

Bra. Men nu skiter jag nog i nyårslöften, och nöjer mig med att försöka göra något bra när andan faller på och tillfälle ges.

Feuflux

omjonasson.se
STATUS: Nyårslöften 2009

STATUS: Nyårslöften 2009
Nu är det ju faktiskt gott om tid kvar av 2009, men det struntar jag i och svarar ändå.

Spelled Viking för de båda jag pratat med det om
Not even close. Just nu känns rollspelande väldigt avlägset.

Jag ska delta i ett varulvsspel som spelare (om ingen, inte ens Bearnie, anordnar nåt så lovar jag istället att leda ett igen).
Ingen har anordnat nåt, så jag gjorde det själv. Star Wars-tema den här gången. Räknar vi som godkänt.

Jag ska fortsätta med d12comic varje måndag från och med nån gång i januari.
Jag räknar det här som en miss. Jag körde faktiskt från januari så tekniskt sett är det ju ok, men jag pallade bara tre månader. Serien är halvdöd och tveksamt om jag får energi att återuppliva den.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Dnalor said:
I år är mitt nyårslöfte att lämna det glorifierade villaghetto som kallas "Uppsala".
Om du vill bo i ett antiglorifierat miljonprogramsghetto som omväxling vet du vart du ska flytta...

Nåväl, mina löften var visst:

Få mina spelregler i komplett och användbart skick. Inte nödvändigtvis färdigtestade och utgivna, men kompletta i ett tillstånd jag är nöjd med.

Skaffa ett jobb. Antagligen kommer jag klippa mig några gånger också, men det är inte så viktigt.

Få något publicerat, någonstans.
Allt utom jobbet misslyckades jag med. Faktum är att jag inte ens mindes något av dem.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Har nog aldrig haft ett nyårslöfte men i år så ska jag slå till,

Under år 2010 ska jag spelleda nått!! vad som helst duger om

det så är fia med knuff

/Hans som snackar en massa men spelar lite hockey

Lindenius

Swashbuckler
Re: Jag har bara ett…

Lindenius said:
… bli klar med avhandlingen.

//erik. och ha ett jobb efter det kanske…
Jay! Ett hundra procent utdelning!

//erik. inför nästa år ska jag ge något liknande lättuppfyllt löfte