Fail på detta. Har nog inte ens försökt. Men Genesis själv har sagt att det är ett dåligt spel, så det får vara okej.Pilzeman said:- Spela Oskrivna Blad som det är skrivet ur boken. Samma kampanj minst tre spelmöten, helst med mina nuvarande spelgrupp (jag har försökt och misslyckats tidigare, men det ska gå!)
Fail här med. Det spelades väldigt lite under våren, sen gjorde vi en story-reset och började på en ny quest, som visserligen är mer än Dungeon of the Week, men som är långt ifrån något sorts slut. Men överlag är jag nöjd med DnD eftersom jag kommit in i en annan speklgrupp också, så att jag kan få både DM:a och spela.Pilzeman said:- Spela fram till någon form av slut i DnD, vilket först kräver att de stackars spelarna får en ordentlig quest. Det får gärna vara jättecheesy rädda världen-stuff, men det ska vara mer än dungeon of the week.
Success, men inte som jag tänkte mig. Jag köpte ett begagnat Unknown Armies av Han (som jag inte kom igång att spela, men ändå). Dessutom har jag pratat med Hunk ändå, då jag tittade in på Goblin Games och köpte Space Alert igår.Pilzeman said:- Köpa ett utländskt rollspel som inte finns i SF-bokhandeln. Detta kräver att jag tar kontakt med antingen min far eller Hunk, och det har jag inte vågat än. (Ja, alltså, jag har kontakt med min far, men har inte fått låna hans mastercard för att köpa rollspel. Jobbigt det där med att vara minderårig.)
Jag har även slutat vara minderårig.
På det hela taget inte särskilt lyckat. Till nästa år sänker jag ribban:
- Forsätta med DnD i åtminstone någon av grupperna hela året.
- Spela något annat rollspel någon gång under året (skulle inte vara så svårt om det inte varit så att jag kommer missa GothCon). Allra helst Nobilis, men det kommer jag nog aldrig få ihop en grupp till.
Kanske kommer på något mer imorgon.