Skarpskytten
Ödestyngd världsvandrare
Tolkien har inte varit med oss på ett tag, men nu kommer det ut en ny bok av honom: http://tolkiengateway.net/wiki/The_Fall_of_Arthur. Kort sammanfattning: ett poem (möjligen på 954 rader) om kung Arthur.
Ja! Det enda som är riktigt bra med LoTR-filmerna är att de lyckas vara bättre än bokförlagan. Annars är de rätt ljumma.Skarpskytten said:jag vill bara säga att jag inte gillar hur LoTR-filmerna är gjorda och jag är övertygad om att man kommer att slakta The Hobbit totalt
Hrmmp ... jag delar inte din uppfattning om LoTR (men det behöver vi inte bråka om). Och jag tycker det är sorgligt att de kommer att helt fuska bort sago- och äventyrskänslan från "Hompen" i de nya filmerna. För när kommer det att göras nya filmer? Om tio år? Tjugo? Trettio?Vimes said:Ja! Det enda som är riktigt bra med LoTR-filmerna är att de lyckas vara bättre än bokförlagan. Annars är de rätt ljumma.
Bokförlagan till The Hobbit - "Hompen" - är ju däremot rätt trevlig, så då har man inte ens det glädjeämnet.
Därför att de kommer att göra den i exakt samma stil som LoTR-filmerna ... ?Draugen said:Men du....hur kan du slakta The Hobbit innan den ens gått på vita duken?