Ny Bräd och rollspelslokal i STHLM

Såg just denna som tydligen öppnar i januari.
Ser mysigt ut och lite speciellt med att man får ha med egen mat/dryck (ink alkohol) om jag förstår det korrekt.

Kanske inte något för mig, men gillar initiativet och tycker det förtjänar att få lite spridning/kännedom

Bild för att väcka nyfikenhet
1735552012194.png

Efter att ha frågat om rollspelare är välkommna att boka kort/brädspelsborden (iom att de bygger ett seperat rum för rollspel som sett till beskrivningen känns väldigt DnD inriktat), så var svaret

" Ja men visst! Det kan ju vi vara lite distraherande om borden intill har folk som lirar brädspel kanske men om man är chill med det så är det bara att köra!
☺️
"

Jim Profit

Warrior
Suck. Är föreningslokalernas tid helt förbi? Är 140kr/timme för att spela spel något man behöver vänja sig vid i framtiden?

Suck. Är föreningslokalernas tid helt förbi? Är 140kr/timme för att spela spel något man behöver vänja sig vid i framtiden?
Gissar att det där är en lokal som någon driven förening HADE kunnat hyra som föreningslokal..... Hänger väl på att man är tillräckligt många och drivande för att det skall fungera?
Jag är själv med i en bryggförening som har större yta.... Där det kostar oss 550kr månaden på medlem (11 st) för att täcka lokal och el/vatten

Jim Profit

Warrior
På något plan tänker jag att Sverok (iaf i Stockholm) har lite tappat bollen när det kommer till spelkultur, och konsistent misslyckats med att få den på samma nivå som e.g. fotboll, skating, och liknande när det kommer till lokalhjälp från kommunen... (men det är kanske ett samtal för en annan tråd).

Idag öppnar de.,..jag frågade på deras discord om man kunde få bilder på kylytan och serveringsmöjligheter...
Leker med tanken på att försöka få dit jobbet som team/bolags aktivitet

Adventuredepot

Mumiejägare
Spännande.

Jag är mest brädspelare personligen. Men då föredrar jag cafe där det strömmar nytt folk igenom. Endel sådanna koncept tillåter att man kan handla för den summa som bordet annars kostar. Lunarium känns dyrt för brädspel, speciellt så för typiska nördar. Men bra om det ger atmosfär som inte går att få i en bar.

Adventuredepot

Mumiejägare
1736767622921.png

Mitt öga spannar att dom är Wiccans då iconerna anspelar på tripple goddess. 1736767665281.png
Det är trevligt.

Sidan är fin, NPF anpassad information också med layout karta och annan bra att veta info.