Ingen newsflash direkt. Var är den där "onlinespelplanen" som utlovades för 3 år sen?Snow said:Helt uppenbart är att deras utvecklare har seriösa hål i huvudet.
Alltså, .NET var det de gjorde gamla CB'n i. Desktopapplikationen alltså. Och den är RUSKIGT seg att hålla på med.Siffner said:Håller helt med dig även om jag gillar .NET så finns det så sjukt mycket bättre alternativ när det kommer till plugin-applikationer.
MYSQL->PHP->AJAX->JavaScript = EPIC WIN!
Förutom att det är superinstabilt på Mac och kan krångla även i Linux, tar onödig systemkraft och är alltmänt segt är det väl inget fel, nä...Siffner said:För övrigt är det väll inget fel på Flash.
Även om man vill vara laglig så krävs det bara köp av en månads prenumeration för att kunna tanka ner den senaste uppdateringen. Och i och med att en prenumeration inkluderar hela fem nedladdningar av varje uppdatering kan man teoretiskt (fast såklart otillåtet enligt licensavtalet) dela med sig till hela sin spelgrupp.CapnZapp said:Läste inte tråden supperjättenoga men ännu verkar ingen ha angivit det fullständigt uppenbara skälet för omdaningen och sättet den nya versionen är implementerad på:
Att det var beyond superenkelt att ladda ner den kompletta applikationen inklusive en färsk databas illegalt.
Nu låter jag säkert som värsta n00ben – men hur piratar man en onlineapplikation?CapnZapp said:(Med andra ord: legala kunder kommer tvingas strula med diverse nya
begränsningar som jag skulle bli högeligen förvånad om framtida
piratkunder kommer märka av)
Man får väl hijacka ett D&D-Insider-konto.Nu låter jag säkert som värsta n00ben – men hur piratar man en onlineapplikation?
Enklaste (säkraste?) svaret är "vet ej"; men jag noterar att även om man inte kan "standalonisera" appen finns det ju gratisservrar att spela exempelvis World of Warcraft på.Dante said:hur piratar man en onlineapplikation?