Nekromanti Ny Cthulhu film

Sanjuro

Warrior
Det är väl inte den med Tori Spelling, hoppas jag?

*Edit*

ARGH! Det är det! NNYYYAAARRGHH!! IÄ SHUB-NIGGURATH! IÄ CTHULHU! De fruktansvärda, tredelade ögonen... det... det blonderade håret! Ansiktet! Det stirrar på mig med den tomma, fruktansvärda blicken! Iä! Iä! Grraahaarg!!

Duddmannen

Hero
Vad fasen?!

Man får inte döpa en film till Cthulhu om inte Cthulhu är med i den! Vad är det för dårar som gjort den här rullen?

Besviken!

Duddmannen

Hero
Man får hoppas...

Ja, det får man hoppas. Risken är ju rätt stor att jag kommer att se den i alla fall, svältfödd som man är på Kalle-rullar...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Trailermakande

De kanske helt enkelt lät bli att visa Ol' Snotface i trailern.
Vet trailermakarna ingenting? Man ska ju alltid visa de häftigaste scenerna i trailern så att publiken slipper se filmen! (Eller så ser en datoranimerad Cthulhu så patetisk ut att de medvetet utelämnat honom.)

/tobias

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Lovecraft dog 15 mars 1937, så hans verk har just blivit public domain i EU. Eftersom de faller under äldre amerikansk copyright-lagstiftning är de formodligen PD där också. Premiären verkar tajmat för detta.

Trailern gav ett rätt tamt intryck, tyvärr. De visuella klichéerna haglade.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Skit, rent ut sagt

Ursäkta, men det där såg faktiskt skitdåligt ut. Det fanns inget lovecraftskt i trailern och man fick ingen uppfattning om vad filmen handlar om.

Jag ger mig fan på att filmen har ett lyckligt slut. Ha! En Lovecrafthistoria med lyckligt slut! Vad kommer härnäst, en Richard Curtis-komedi där alla dör?

Historiskt sett har ju inte skräckgenren övertygat utan oftast hemfallit åt klyschstaplande myspysrys eller trist splattervåld men man kunde ju önska att det någon gång skulle dyka upp ett bra manus och en regissör som verkligen vill skrämma publiken. Eller måste man till Japan först?

Dewil

Rosen

Myrmidon
Re: Skit, rent ut sagt

Det fanns inget lovecraftskt i trailern och man fick ingen uppfattning om vad filmen handlar om.

Tydligen består en av filmens mest ruskiga höjdpunkter av att en tjej och en kille har sex på ett badrumsgolv... (-:

--
Åke

Rosen

Myrmidon
Eller för att citera ett diskussionsinlägg om filmen på IMDb:

Lovecraft's description of 'The Innsmouth Look':
"Some of 'em have queer narrow heads with flat noses and bulgy, starey eyes that never seem to shut, and their skin ain't quite right."

And you dispute Tori Spelling's obvious credentials?
--
Åke

Nightowl

Champion

Tydligen består en av filmens mest ruskiga höjdpunkter av att en tjej och en kille har sex på ett badrumsgolv... (-:
Tja, i bland får man intrycket att det i alla fall skulle skrämt livet ur Lovecraft...

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Humm, jag vet inte om jag gilalr det här riktigt..
Känns lite lamt, eller vad man ska säga. På nått sätt så hade jag väntat mig lite mer galet, så att säga..
Men man får väll dömma ut det hela efter att ha set filmen.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Eller måste man till Japan först?
Mja, om man inte tycker att överspelande skådespelare är skrämmande brukar inte heller asiater vara något att satsa på. Originalet av The Ring exempelvis fick mig mest att sjunka ner i soffan och tycka synd om de stackars jättepinsamma skådespelarna. För att itne tala om det svinkassa manuset... Vaddå, efter halva filmen får man plötsligt veta att X minsann hade psykiska krafter? Bruden fick inte vara huvudperson längre än till att det kom en Stark man och Tog Över? Bjäh, mossigt och kasst.

Jonas Ferry

Swordsman
Re: Trailermakande

Vadå datoranimerad? Han kontrakterades när de hittade honom under samma sten som Tori Spelling.

- Jonas

Troberg

Sinister eater
Re: Ha! Mej lurar du inte!

Tori Spelling är visst dataanimerad!
Naturligtvis. Allt annat skulle vara för otäckt för att tanken ens ska kunna tänkas.

Dansson

Veteran
Jag tycker faktiskt att detta ser rätt intressant ut. :gremsmile:

Men Tori Spelling?! Varför Tori Spelling? Hon drar ju ner seriösitetsnivån ett antal pinnhål bara genom att visa sin nuna.
Fast som någon nedanför sa så är det väl lite Innsmouth över henne... :gremgrin: