Nekromanti Ny Drakar & Demoner sida.

Arntsen

Warrior
Vi två som brukar spelleda i min spelargrupp kommer inom kort att starta en ny Rollspelssida, som kommer heta:
Blod svett & dårar. adressen kommer jag sprida sedan, (den är än så länge på planeringsstadiet. Vi kommer lägga tyngdpunkten på Drakar & Demoner samt Gondica (som det för övrigt görs aldeles för lite material till). Jag undrar bara vad som intresserar ER. Bortsett äventyr som vi naturligtvis kommer lägga upp. Bör det sägas att vi blev inspirerade av Medusa games?

kalcidis

Hero
det jag vill är att hitta bra och intressant (och om det går nyskapande) material på en plats. Så varför snackar ni inte med Medusa games om att få publicera era grejjer hos dom? Slipper ni göra en sida och dessutom får ni ut era saker på ett ställe som redan är lite smått känt.

Zaphod_UBBT

Swordsman
jag är intresserad av bajs också. men det måste ni inte ha om ni inte känner att ni vill.

Arntsen

Warrior
Elementärt min käre Wats....... Ehhh, jo det verkar vara kul att göra en egen sida! Det är den enkla anledningen. (Har aldrig prövat det där/images/icons/blush.gif)

Jorkii

Veteran
Äventyr finns det ganska gott om nuförtiden på nätet och det är alltid bättre om SL själv uformar dessa skräddarsydda efter just sin spelgrupps behov och önskemål. Något som jag verkligen skulle sätta värde på är helt enkelt moduler som ger SL möjlighet att skapa egna scenarion.

Exempel:
Mossberget - En inofficiell modul till Trudvang
I modulen finns SLP av mycket hög standard komplett med bilder, det finns givetvis en karta över stadsområdet och mer detaljerade kartor över varje byggnad. Legender inom staden finns beskrivna, skogen runt staden är noggrant beskriven med de gamla igenvuxna ruinerna som huvudpunkt. Mängder av äventyrsuppslag finns beskrivna vid informationen om varje hus och en tidslinje över viktiga händelser som kommer att ske finns uppritat (t.ex. att skogstrollen kommer samla sig till ett enat anfall i den 51790:e årstiden och att svartböldspesten kommer att bryta ut sig då sorgens intåg närmar sig).

Sedan, då detta är klart kan ni börja fila på ett äventyr i staden som följer med i modulen. En vapenguide med nya vapen (komplett med bilder och detaljerade bakgrundshistorier) och en religionsmodul med info om en helt ny religion, dess böner, heliga krigare, historia och utbredning är andra exempel på liknande moduler. Detta är det tillskott som jag vill se på nätet till DoD.

Tack för det och lycka till med sidan.