Nekromanti Ny fet fil på Gondicas Yahoo-group...

Weatherman

Hero
OT

"Jag blev biten av en radioaktiv sexåring en gång, och fick dess proportionella krafter..."

Vilken superskurk!

Marvel Comics proudly presents...
...The Giant Kindergartenchild... Vredga icke monstret då du måste muta honom med kopiösa mängder godis eller hör honom gnälla och gråta i en evighet!!! Till synes osårbar om han inte utsätts för bacteria feminina; en köttätande, hjärnförminskande och ångestframkallande organism från Venus.

Förresten, kom på att jag hade några bildfiler liggande i datorn när jag tittade igenom skepparhistorierna. Har för mig at de kommer från nåt bestiarium från 1500-talet. Bifogar en. Denna visar hur illa det kan gå om man sysslar med rasöverskridande könsumgänge. Rätt skoj hur knepigt folk tänkte förr i tiden...

Mats, i sin vanliga dator i sitt vanliga Leksand

Nightowl

Champion
OffT men blir OnT mot slutet...

Marvel Comics proudly presents...
...The Giant Kindergartenchild... Vredga icke monstret då du måste muta honom med kopiösa mängder godis eller hör honom gnälla och gråta i en evighet!!!

En liknande super, öh, inte skurk, men fara i alla fall, har faktiskt dykt upp.

Tidiga Fantastic Four var inte nödvändigtvis rallarsvingar hela tiden, och handlade ganska sällan om rena skurkar; det var antingen familjesåpa, eller så ställdes de inför ett Problem som måste lösas, oftast med Reed Richards i centrum.
En av dessa var en utomjording av en av de där raserna som utvecklats så-långt-bortom-människorna-så-de-är-gudar. Fast han var bara en bäbis, förstås.
"Vad händer om han vill leka lagård, och förminskar alla djur på hela planeten?"
"Värre! Vad händer om han vill kasta boll, och vill ha världens största..."
"Vad menar du... Jösses! SOLEN!"
Osv.
R. Richards, all-around-genious, räddade dagen genom att - ringa ungens föräldrar! (Iofs nog så svårt - det är lite som en myra att få två mänskliga föräldrar att plocka bort en sadistisk sexåring ur myrstacken - men ändå...)

Förresten, kom på att jag hade några bildfiler liggande i datorn när jag tittade igenom skepparhistorierna. Har för mig at de kommer från nåt bestiarium från 1500-talet. Bifogar en. Denna visar hur illa det kan gå om man sysslar med rasöverskridande könsumgänge. Rätt skoj hur knepigt folk tänkte förr i tiden...
Hm, nu måste jag spåra den där bilden... Finns inget annat att göra än att sätta igång the Owlcomputer...

Nightowl, som handlat på antikvariat på postorder och således fick hem två Dumas (bägge delarna av Joseph Balsamo, om en tvättäkta aristosof) och två Sabatini i brevlådan.

Måste bara citera Sabatini:

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Hur kunde ni stämpla honom som äventyrare - med så ädla drag och så ståtlig hållning?

<hr></blockquote>

Dona Valentina della Rovere om Francesco del Falco, greve Aquila (fast hon vet inte vem han är än) till dennes vedersakare. Dona Valentina lägger inte samma betydelse i ordet "äventyrare" som de flesta rollspelstillverkare...

Helmgast
Re: Matematik

Man förlorar förmågan att ställa relevanta frågor så länge som man inte har nåt bättre för sig. Men frågar man inget, får man inget veta.

Weatherman

Hero
Re: OffT men blir OnT mot slutet...

"En liknande super, öh, inte skurk, men fara i alla fall, har faktiskt dykt upp."

Marvel upphör aldrig att förundra mig.

"R. Richards, all-around-genious, räddade dagen genom att - ringa ungens föräldrar!"

Vicken kille!

Mats, som har harvat sig igenom halva Äldreomsorgen i Övre Kågedalen men inte lyckats placera varken Morfar eller Pyret på Gondicas politiska skala...