Nekromanti Ny film på gång

Troberg

Sinister eater
http://www.imdb.com/title/tt0402022/

Det verkar som om man håller på att göra en film av Aeon Flux! Misstänker tyvärr att man kommer att dumpa symboliken och försöka göra en handling istället, Hollywood brukar göra sådant. Lite underliga val av skådespelare också, de liknar inte ens personerna de ska spela...

Nåja, det ska bli spännande att se i vilket fall.

Troberg

Sinister eater
Och vad är då Aeon Flux för något?
En underbar, ickelinjär, symbolismrik, intelligent (otroligt intelligent för att vara MTV...) tecknad TV-serie som gick på MTV.

Läs mer här.

Staffan

Myrmidon
Fast just nu är väl filmningen lite osäker, eftersom huvudrollinnehaverskan (Charlize Theron) gick och slog sig i nacken under inspelningen - det är oklart hur illa, men produktionen skulle ligga nere under minst sex veckor i alla fall.

Troberg

Sinister eater
Fast just nu är väl filmningen lite osäker, eftersom huvudrollinnehaverskan (Charlize Theron) gick och slog sig i nacken under inspelningen - det är oklart hur illa, men produktionen skulle ligga nere under minst sex veckor i alla fall.
Jo, men det skulle förvåna mig mycket om man dumpar en film för en sån sak. Det troliga är väl snarare att man filmar lite scener där hon inte är med eller där man kan använda en ersättare (skumma vinklar, långt håll, dåligt ljus och så vidare).

Ulfgeir

Swashbuckler
En underbar, ickelinjär, symbolismrik, intelligent (otroligt intelligent för att vara MTV...) tecknad TV-serie som gick på MTV.
Notera att det är från den tiden då MTV faktiskt visade musikvideor, och de hade VJ's med personlighet... =^_^=

/Ulfgeir

Troberg

Sinister eater
Notera att det är från den tiden då MTV faktiskt visade musikvideor, och de hade VJ's med personlighet...
Nah, de var överlag rätt kass då också, men nu har man otroligt nog lyckats sänka nivån ytterligare.

Balderk

Swashbuckler
Känns ganska svårt att skaffa skådisar som liknar de karaktärerna imo. Med tanke på hur de är tecknade.

/Balderk, gillar Johnny Lee Miller

Troberg

Sinister eater
Känns ganska svårt att skaffa skådisar som liknar de karaktärerna imo. Med tanke på hur de är tecknade.
Bah, anorektiska fotomodeller finns det gott om... OK, kanske inte så anorektiska då, men de kunde ju åtminstone pricka detaljer som hårfärg...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag har hört att.... [ANT]

...sminkfolk i Hollywood brukar kunna sin sak. Om de kan hjälpa Leo DiCapriciosa till en status som snygging & sexsymbol så kan de göra allt.

Johan K

Gammal & dryg
Kvällens n00b-fråga...

Det verkar som om man håller på att göra en film av Aeon Flux
Måste ju villigt erkänan att den här filmen har gått mig förbi helt...
Nån som kan ge mig lite mer info om den här filmen..

Troberg

Sinister eater
Re: Kvällens n00b-fråga...

Sorry, allt jag vet är länken i trådstarten.