Nekromanti Ny funktion?

Legioth

Swordsman
Jag har kommit på en ganska praktisk sak som skulle kunna fixas på något sätt. Jag tror dock att det skull krävas såpass mycket hackande med koden att det inte skulle vara mödan värd, men någon vänlig webnisse kan ju föreslå det till en kommande version av forumet.

Det skulle vara praktist om man t.ex. i kontrollpanelen skulle få en lista över de t.ex. 5 senaste svaren på egna inlägg, och att man på söksidan skulle kunna välja att bara söka efter svar på en viss persons inläg...

Jag vet inte vad alla andra 3000+ användare anser om det, men jag tror på idén (kanske för att det är min egen :) )

Gardener

Champion
Tror nog att det skulle bli för hög belastning på servern, så det är inte aktuellt i nuläget. Det är nog inte så svårt att göra, men för att få fram dem måste man leta i databasen efter alla inlägg för en viss person och sedan vilka svar som har gjorts på dem och därefter sortera dem i rätt ordning. För att göra det effektivt bör sådan information isf sparas undan när inläggen görs, men då måste man till att ändra i databasen (och får koda lite extra) så det avstår jag nog ifrån. Detta beror på att om jag gör förändringar i databasen så blir det mycket struligare att uppdatera till än ny version än vad det redan är.