Nekromanti ny gubbe

lyfalitrorjag

Veteran
har nån nåt förslag til en ny gubbe som jag kan spela med + att den ska hålla i en längre kampanj

P|uT0NiUm

Swashbuckler
En tjuv har ju alltid anledning att bege sig ut, så att säga. Lönnmördare? Profithungrig magiker? Nekromantiker rent av? Muskelkraft (kragg)? Legoknekt? Det beror ju på hur man spelar. Om du är koboldisk rekommenderas ghordvärg i första hand, om du är ohedersam: Tjuv eller lönnmördare. Eller kanske magiker. Om du vill rollspela kan ju till och med en lärd klara sig, typ utforskare eller nåt. Har också alltid anledning att ge sig ut på äventyr.
Några förslag i alla fall.

Sabelkatten

Swordsman
Otillräcklig indata

Du får nog tala om lite mer om du vill ha några substantiella förslag. I annat fall så kan du ju lika gärna slumpa vilt på bakgrundstabellerna och se vad det blir...

/Henrik

smaffy

Hero
ärligt talat..
om du är seriös kan du väll fan inte bara skriva en enda mening?

"jag vill inte ha en magiker."

du låter som ett bortskämt barn. Jag vill inte ha den karamellen. jävla idiot!!!

GrottrolletNaug

Swashbuckler
En Cirefalisk...

Förebild: Indiana Jones

Vad du behöver är en Cirefalisk skattjägare. En historiker/arkeolog från Caserion av Cirefalisk börd, med goda anor och långt släktträd.
Han förklarar gärna över en sejdel öl om hur han och hans tjänare Goztran har långa bravader om att smuggla sig in i Thalamur för att gräva efter sedan länge glömda skatter i centrala bergsmassiven. Om hur han Undvek Rakhori och lurade stadsvakterna.
Hur han har träffat en gammal bortglömd eldgudinna i en vulkan i övärlden.
Hur han har stirrat döden i vitögat i Khian-Renk-Drezin
Hur han... (Listan fortsätter)

Om han verkligen har gjort allt det här är naturligtvis smulan ifrågasättbart, men han har ett vinnande leende, och är mycket trevlig.
Hans kontakt nät är välutbrett och han verkar ha minst en gammal vän i dom flesta större hamnstäder runt Asharina.
Dessutom så verkar han kunna lite av allt, inte mästare i något speciellt, men inte inkompetent i någonting heller.

Helt enkelt, en rekorderlig kille.

Steeltoe

Veteran
Vill du ha en gestalt som du kan karraktärsspela eller ska den vara bra på att lösa uppgifter, slåss, stjäla, laga mat, kurtisera?

Vilken information har du från din spelledare? Ta reda på vad denne tänkt om världen så att kampanjen inte hamnar i obalans.

Tex är det meningen att ni ska börja som unga och växa upp, ska ni ha någon erfarenhet från yrken. Vilka familjerelationer har ni att leka med?

lyfalitrorjag

Veteran
vad skule jag mer skriva. har du läst reglerna för detta forum. det du skrev klassar jag som en personlig förolämpning. men som du vill här är mer info. jag vill helst inte ha en extremkaraktär som en xinu kultist en extremt god man/kvinna eller en väldigt bra krigare som slår ner allt med fingret. jag vill ha hjälp med ras och yrke. kanke en taupisk bard med läs och skriv svårigheter... nä kanke inte ändå

lyfalitrorjag

Veteran
Re: Take it easy!

håller med dig även om jag skrev lite så berodde det på att jag inte hade mer tid. undar om han blir avstängt. må bra alla

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Du visar verkligen prov på både sinnrikhet och god smak, nu tror jag att folk på forat började respektera dig mycket mer än innan. Fan vad tufft, han vågar skriva "jävla idiot" till folk...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
En lite äldre jordägande herreman från Soldarn eller Consaber, stadgad i samhället men med ett förflutet som äventyrare. Kanske inte i toppform, men fortfarande skicklig med svärdet och därtill bildad och med en hel del resurser. Plötsligt tvingar en gammal skuld till någon (helst en annan rollperson som tidigare äventyrat med honom) ut honom på ett äventyr, under vilket han känner det gamla blodet svalla. Lite motvilligt följer han sedan med på nästa äventyr, "bara för att återuppleva de gamla dagarna", och sedan blir det att han "hänger med för att ge lite hjälp till de andra", med flera undanflykter. Sitter gärna och pratar gamla minnen, diskuterar jakt och liknande adliga angelägenheter.

Förslag på variation: Har under sina tidigare äventyr begått ett fasansfullt brott och ingått en sammansvärjning med sina medbrottslingar för att se till att det inte kommer ut. Nu är en obehörig något på spåret, och måste "tystas ned".

Har dragit på sig en förbannelse i något gammalt gravvalv och då den blir värre drar han ut för att bryta den. Alternativt är någon annan form av fiender från det förflutna på jakt efter honom.

Har något samband med konflikten Consaber/Thalamur eller Soldarn/Jargien. Kanske har en gammal äventyrarvän intressen på motsatta sidan, och han dras mellan lojaliteter.

Ger sig ut på äventyr för att fly från något där hemma, en skandal eller ekonomiska bekymmer.

Har ett samband med landets "hemliga polis" eller motsvarande, och får uppdrag från högsta instans att bevaka de suspekta äventyrare han drar runt med.

lyfalitrorjag

Veteran
det är faktiskt inte så klyftigt att skriva jävla idiot. med tanke på att han inte känner mig eller vet vem jag är. tycker han att jag är bortskämd känner han mig inte heller.men men han får skriva vadhanvill så länge detinteär en personlig förolämpning vilket jävla idiot är eller?description

parasite

Veteran
Moget?

Var det verkligen värt att skriva så där smaffy?
Nu blev du mycket populär här...
Varför skulle han va ett bortskämt barn?
Och en idiot?

Att skriva sånt där på ett seriöst ställe som det här, bevisar bara att du är en fjortis.

Hehe, mycket moget...

parasite

Veteran
Nåt udda!

Det ska i alla fall vara nåt som du tycker är roligt att spela. En mångsidig karaktär blir roligare i längden (Den stora köttbullen med 38 meters 2h svärd tar det inte långt tid att tröttna på).
En karaktär som inte sattsar allt på offensiva färdigheter blir oftast bättre i spelet (Om inte SL är en Kobold).
Desto fler olika färdigheter du satsar på, desto mer kan han ju göra = längre livslängd

"I love the smell of napalm"

lyfalitrorjag

Veteran
Re: Nåt udda!

håller med dig. hade också tänkt mig nåt sånt. kanske en rumlare som hela tiden utmanar och förolämpar fel personer eller nåt

The_shadow

Warrior
jag tror jag har ett förslag. men det beror på vad ni har för sl (om det är mycket strid eller mycket tänka). jag tycker du skall spela någon form av hantverkare ex korgflätare eller bagare. annars så kan du ta vilket "icke stridande" yrke som helst.

*det finns inget som är så roligt som en rejäl utmaning*