Nekromanti ny hesida

Jag och min rollspels grupp har tänkt att starta en hemsida för neotech, drakar å demoner, AD&D och lite andra eftersom vi inte har så mycket matrial så undrar jag om nån har nått gamalt skriveri som ni skule viill ja donera? :gremsmile:

ps. den kommer nog upp till nyår.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Mitt råd

Jag upprepar ett råd som jag brukar ge: Det här med att starta och underhålla en hemsida är inte så lätt som man kanske kan tro. Vill man erbjuda regelbundna uppdateringar och skapa en levande sida så krävs det en hel del arbete. Kanske vore det bättre om ni slog er ihop med en redan existerande sida istället? Ju fler man är som delar på ansvaret dessto större är chansen att sidan överlever.

Morgoth

Swashbuckler
mysigt

"Jag och min rollspels grupp har tänkt att starta en hemsida för neotech, drakar å demoner, AD&D och lite andra eftersom vi inte har så mycket matrial så undrar jag om nån har nått gamalt skriveri som ni skule viill ja donera?"

Låter ballt. Har inget till spelen du nämnde, men jobba på -låt inte intresset svalna. Regelbundna uppdateringar är förresten bara intressant för en sida som hoppas på regelbundna besökare, annars kan ju uppdateringarna komma i takt med materialet.

/Mogge, har sett kådisbellan

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag har lite grejer jag skrivit ihop om raggmän och högmän (du vet, två av de där raserna i början av Monsterboxens humanoidbok som man inte visste riktigt vad de var bra för). Du kan ju skicka ett meddelande om du skulle vilja ha del av materialet.

Blippe

Warrior
en hög, man!

Båe raggmännen och Högmännen var mina favoriter. Just kanske främst för att det stod så lite om dem så att man kunde blanda det man ville ur vikingar, och grotmänniskor in i båda, eller något sådant. Primitiva var de i alla fall båda två, har jag ett svagt minne av!

MasterPo

Veteran
Re: Mitt råd

Jag tycker också att det verkar som en bättre idé att slå sig ihop med någon av de befintliga. Om det inte är så att ni nichar er, eller tror er kunna bli bättre än till exempel rollspel.nu..

Men även om ni skapar er egna sida, så tycker jag att ni ska ha alla artiklar i PDF format. Är mycket smidigare att skriva ut dom då, och läsa dom hemma i soffan. Istället för här på kontoret :)

En annan idé kan också vara att plocka ihop alla artiklar och stoppa i en enda stor pdf fil. Så att det lite fungerar som en "regel-modul". Kanske även går att få stoppa in andras artiklar på andras rollspel sidor. Lixom göra en compilation, som man sedan kan skriva ut och ha med vid spel bordet.. Har funderat lite själv på att göra en sån grej. Men min tid skulle aldrig räcka till för det just nu :-(