Nekromanti Ny idé! Nano-konvent

seinet

Swashbuckler
Idén i korthet: Folk hjälps åt att en gång i månaden arrangera ett minimalt konvent som får plats i någons lägenhet eller i någon föreningslokal.

Personer kan turas om att lägga upp små program och så kan andra anmäla sig kanske senast en vecka innan det är dags. Det blir lite som att två eller tre inbitna spelgrupper slår sig samman och delar spelare med varandra.

Nu försvann stolen under mig så då orkar jag inte skriva mer om idén, men den är öppen för synpunkter och jag hoppas någon kan ta tag i det i göteborgsområdet för då kommer jag dyka upp :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Njuter av helgen

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Nu försvann stolen under mig så då orkar jag inte skriva mer om idén, men den är öppen för synpunkter och jag hoppas någon kan ta tag i det i göteborgsområdet för då kommer jag dyka upp"

Som vanligt är det snarare brist på organisatörer och arrangörer än deltagare. Vill man att en god idé ska genomföras så kan man sällan räkna med att någon annan ska göra det åt en.

Här i Linköping så har i alla fall Dragons Den (folket bakom LinCon) regelbundna träffar varje måndagskväll på HG, även om det nog blir mer brädspel än rollspel.

Johan K

Gammal & dryg
Det där låter ju mysigt juh !
Hade jag bott i Gbg så hade jag lätt dykt upp. Man kanske skulle göra nått sådant här nere i skåneland åxå nån dag.

Hursomhellst, shysst ide !