Nekromanti Ny med Eon

MythMan

Veteran
hej jag och några kompisar ska börja med Eon jag undrar om ni har några tips om hur vi kommer igång bra och kanske tipsar oss om några fina uppdrag och sådant

Rollspel är inte bara ett spel utan en upplevelse

DEATH

Veteran
ja !!!!
över driv inte om pengar men under driv inte heller så om ni räddar världen så ge ingen typ 500.000 ge RPna kanske 10.000

och äventyr finns det på www.rollspel.just.nu "Vapen dödar inte det jör människor så därför släpper jag inte in människor i mitt hus"

Krille

Super Moderator
Tag det lugnt

"jag undrar om ni har några tips om hur vi kommer igång bra"

Tag det lugnt.

Försök inte att banka på med varenda regel från början, utan börja med grunderna. Lägg sedan på frivilliga och avancerade regler allt eftersom ni behärskar dem, tills ni hittar en lagom välbalanserad mix.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

DEATH

Veteran
och jör typ inte en spelgrupp med en Människa, en Tirak, en Alv och en Dvärg

det går inte ihop så bra du kan typ ha 2-3 olika raser(om alla är samma ras och har hög Lojalitet är det inget kul)

ta mej som exempel jag kan hugga mina polare i ryggen när som heldst (Lojalitet =5, Heder=8)

det är kul att veta att dom måste va snäll mot mej annars börjar dom åldras i förtid(jag är en Nekromantiker som kan lite mer än att alstra Nekrotropi)

och ha med minst en magiker(för annars kan ni inte klara av typ 30% av alla äventyr som finns)

"Vapen dödar inte det jör människor så därför släpper jag inte in människor i mitt hus"

Sodivra

Champion
Go with the flow!

Jag måste tyvärr säga att jag inte håller med Death.. Gör som ni vill. Sitt inte och har tråkigt för att "det är så här man ska spela" Släpp loss och gör det som är på spelgängets frekvens. Om spelarna blir jätteimponerade av Mundanas världspolitik, och du också, kör ett äventyr som handlar om internationellt bråk. Om spelarna slår fram dom mest utflippade rollpersonerna som finns (Hårig, fet, illaluktande, extremt kort, svag, samt maxat aggresiv till exempel) och alla tycker att det är skitkul, stick ut på ett utflippat äventyr med dom då!

/Arvidos som om och om och om och om igen får säga att folk ska spela som dom tycker är roligast! /images/icons/smile.gif

Targon

Hero
Upptäck världen!

En viktig sak, ta er tid att upptäcka världen. Det finns en hel del saker i Eon att se. Ta på er turistsandalerna och bara ströva omkring. Se bland annat till att ta reda på åtminstone grunderna i Mundanas politiska, kulturella och geografiska förhållanden. Därefter kan äventyren efter hand födas av egen kraft. Rollspel är nämligen mer än att bara kriga mot troll och drakar.

- Targon, skrivare