Nekromanti Ny planet

PAX

Jordisk Äventyrare
Sedna var namnet...

Ur DN.
Den nya planeten beräknas ligga på tio miljarder kilometers avstånd från jorden, i ett område med namnet Kuiperbältet. Där finns hundratals tidigare kända objekt och astronomerna hoppas på ännu fler fynd i bältet. Kuiperbältet består mest av små stenar och isstycken. Men en del föremål skulle kunna vara i storlek med Pluto och Sedna.

Storuggla

Champion
Nothing good can come out of this...

Jag minns allt MC's historia. Den tionde planeten, Imperials uppväckande av den Mörka Legionen, det var inte ett spel det var en profetia! :gremooo:

Storuggla, häpnar

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det är det som känns så konstigt...

...att många ser MC som ett orealistiskt spel, trots att jag har SETT FRAMTIDEN OCH DEN ÄR ÖVER OSS!!!!!!!!

Och det kommer att se ut precis som i MC, med axelskydd och jätteveka handgranater!!!!!!!!

It's a time for heroes, eller hur det nu var... :gremlaugh:

M. :zeppelinare:

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: Nothing good can come out of this...

Ungefär vad jag skrev till polaren Lars idag. Det är bara till att dra på sig Bauhaus-rustningen och plocka fram sin Deathlock...

Johan K

Gammal & dryg
Mmkay !

Det där är ju lite coolt ju !
Tänk att vissa spel inte hade så fel ändå... :gremgrin:

Warduke

Warrior
Ok, men jag antar att det är som vanligt att de tjafsar om Sedna ska räknas som en planet, precis som Quaoar. (Quaoar är mindre än Sedna dock.) Vad jag förstått är Pluto också egentligen för liten men får kallas planet av tradition. De två nya planeterna kallas på engelska för planetoider. Tydligen verkar Sedna ha en måne också.

(Apropå månar så är ju våra planeters månar betydligt fler än vad som är vida känt.)

Nightowl

Champion
Re: Det är det som känns så konstigt...

...att många ser MC som ett orealistiskt spel, trots att jag har SETT FRAMTIDEN OCH DEN ÄR ÖVER OSS!!!!!!!!
Tror ni inte vi kan stoppa det nu om vi offrar Magnus eller nåt? :gremooo:

Erik, mer och mer desperat

Troberg

Sinister eater
Ok, men jag antar att det är som vanligt att de tjafsar om Sedna ska räknas som en planet, precis som Quaoar. (Quaoar är mindre än Sedna dock.) Vad jag förstått är Pluto också egentligen för liten men får kallas planet av tradition. De två nya planeterna kallas på engelska för planetoider.
Finns det någon hård gräns mellan planet, planetoid och asteroid?

ydligen verkar Sedna ha en måne också.

(Apropå månar så är ju våra planeters månar betydligt fler än vad som är vida känt.)
Men vi har den största månen! Ha, där fick ni, skruttplaneter!

Troberg

Sinister eater

Tror ni inte vi kan stoppa det nu om vi offrar Magnus eller nåt?
Nej, då blir han bara en martyr. Vi måste först baktala honom och få honom att framstå som en galning, sedan kan vi offra honom.

Storuggla

Champion

"Tror ni inte vi kan stoppa det nu om vi offrar Magnus eller nåt?"

Tja, varför skulle vi? Håll dig bara på Luna vet jag, inga stora axelskydd där inte. :gremsmile:

Storuggla, men hattar

Krille

Super Moderator

"Vi måste först baktala honom och få honom att framstå som en galning"

Det gör han så bra själv. "Trettitusen polska LANare" är ett koncept som man måste vara bindgalen för att komma på! :gremwink:

Warduke

Warrior
Finns det någon hård gräns mellan planet, planetoid och asteroid?
Följande är ur minne tills jag har tid att smurfa runt ordentligt på space.com: Nedre gränsen för en planet är ungefär Merkurius storlek. Övre gränsen för en planet är ungefär 13 ggr Jupiters storlek varvid det inte blir en planet utan en protostjärna eller brun dvärg. Det är alltså en himlakropp som misslyckats att tända till. Men, precis som det debatteras planeters definition neråt så görs samma sak uppåt efter upptäckten av en planet 17 ggr så stor som Jupiter som inte heller tänt.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag avsäger mig allt ansvar...

... det var ONDSKAN som fick mig att säga det!

Eller någon av nefariterna, jag har så svårt att hålla isär dem, särskilt när de bråkar om vem som ska diska efter middagen. :gremlaugh:

M.

Eksem

Champion
Fast jag är mer rädd över en annan Mutant-profetia

Jag tycker det är klart mer obehagligt hur korrekt världens historia utspelat sig hittils jämfört med visionen i Mutant 2090. När jag läste spelet som liten pilt tyckte jag att det var coolt och mörkt och dystotopiskt, idag känner jag bara att det som står är 90-talets historia som det faktiskt utspelade sig.