Nekromanti Ny rollspelsblogg - Karkionen i Kandra

jakobius

Veteran
Jag har skapat ett monster, och dess namn är Karkionen i Kandra. Det är en rollspelsblogg, där jag nu och framöver ägnar mig åt att gå igenom och recensera en stor del av Äventyrsspels rollspelsutgivning under gulåldern mellan 1984 och 1994. Jag har satt igång med en genomgång av Drakar och demoners grundregler, och snart fortsätter jag med Döda skogen. Read it and weep!
Karkionen i Kandra

solvebring

Superhero
Najs. Synd bara att jag inte har tid att läsa en enda blogg jag prenumerar på. Glömmer dessutom alltid bort att kolla Google Reader. Med andra är är jag världens sämsta bloggläsare. Önskar jag kunde bli bättre på läsandet fan i mig, sådant är ju rolig läsning! =)

Nå, lycka till i alla fall!

jakobius

Veteran
Tack så mycket! Känns uppmuntrande. Nu är jag sugen på att fortsätta med Döda skogen och Havets vargar om ett par dagar. En fördel med de tidiga äventyren är att de är snabblästa!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Finns inget enklare än Google Reader som startsida. Failar du det, failar du allt annat också solve. Bara att ge upp. :gremwink:

solvebring

Superhero
Robert Jonsson said:
Finns inget enklare än Google Reader som startsida. Failar du det, failar du allt annat också solve. Bara att ge upp. :gremwink:
Meh, jag har ju haft Rollspel.nu som startsida sedan 2006. Vore ju förjävligt att ändra på det nu. :gremfrown:
solvebring inte ändra!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Har du Firefox går det utmärkt att ha två startsidor - en flik för varje. (Jag har tre: Mejlen, Google Reader och en Twitter-feed.) Så du kan ha kvar Rollspel.nu fortfarande.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Robert Jonsson said:
Har du Firefox går det utmärkt att ha två startsidor - en flik för varje. (Jag har tre: Mejlen, Google Reader och en Twitter-feed.) Så du kan ha kvar Rollspel.nu fortfarande.
Och med addonet SPlitBrowser skulle man kunna ha alla uppe sida vid sida också...

Brynolf

Dum fan
Har du ett Google-konto är det bara att köra iGoogle som startsida, så kan du lägga till en massa goa widgets såsom Google Reader, Documents, Youtube, Bookmarks, Notepads...

Hm... nån kådig snubbe här kanske skulle kunna kåda ihop en Rollspel.nu-widget för iGoogle? Kan det va nåt?

solvebring

Superhero
Okej. Seems nice. Well, jag får kolla in alla widgets senare när jag har tid så får vi se. Bästa lösningen hittills iaf, och än bättre om någon kunde fixa till Rollspel.nu i detta också.