Nekromanti Ny rollspelsbutik i Malmö...?

Lycan

Hero
Jag hörde av han snubben på Tradition Hamngatan i Malmö att det ska öppna en ny spelsorienterad butik i Malmö.

Den ska tydligen ligga på Djäknegatan i närheten av Forum, och öppnar nu på lördag.

Förutsatt att det är sant; vad sägs om att träffas där på lördag, så många som kan, och stödköpa minst en artikel? Flyttgröt, typ. Jag vet att ni är ganska många som bor i sydvästra Skåne :gremsmile:

- L

Johan K

Gammal & dryg
Well, det är väll inte omöjligt att jag dyker upp isåfall.. Skall snacka med de på Spel på Clementstorgen ifall de fått tummen ur & fått iordning i affären...

/ Johan K, som dock inte har en susning om hur man hittar dit.. =/

Johan K

Gammal & dryg
Taximuxi !!

Tack & bock !! :gremlaugh:

/ Johan K, som borde hitta dit alldeles säkert.. :gremtongue:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
"vad sägs om att träffas där på lördag, så många som kan, och stödköpa minst en artikel?"

Jodå. Alltid trevligt att både träffa hittills oträffade forumiter och att blidka min biblioholism. När, ungefär?

Ymir

Liten kantbaron
Men jag har inga pengar att stödköpa rollspelssaker för. Och även om jag hade haft det, så hade det inte funnits något jag ville köpa. :gremfrown:

Plus att någon nog borde försöka bekräfta det här ryktet på något sätt...

- Ymir, pessimisst jovisst

Johan K

Gammal & dryg
Plus att någon nog borde försöka bekräfta det här ryktet på något sätt...
Snackade med timanställd, som jobbar ofta på Spel på Clemenstorget, & han sade att de hade planerat att öppna imorogn. Han trodde attt de skulle öppna vid 11-snåret..

Lycan

Hero
Alltså, det är inget rykte, jag försökte bara vara lite rolig :gremtongue:

Klockan 10.00 imorgon öppnar de, jag har inspekterat utbudet, och det verkar vara helt okej. Hittar du inget rollspel du vill köpa kan du nog köpa ett brädspel eller något.

- L

Lycan

Hero
De öppnar klockan 10.00, butiken är belägen vid Djäknegatan 2A, jättenära den där tv-spelsbutiken alltså.

Jag föreslår 14.00, innuti butiken.

(Skulle någon känna sig osäker om färdväg o.dyl är det bara att kontakta mig på något sätt så kan jag möta upp vid centralstationen, ST Petri kyrka, eller något annat landmärke.)

- L

Johan K

Gammal & dryg
Sweeet !!
Räkna med att jag dyker upp där, alla gånger !!!

/ Johan K, som funderar på at se på en film & ta en pilsner nu.

EchonCique

Hero
Det innebär ju att jag måste gå upp ohemuligt tidigt? För att gå till en rollspelsbutik och stå där och fånglo? Låter det som en schysst deal? :gremsuck:

Seriöst, jag har inget som helst spel eller tillbehör jag ens funderat över att köpa. Känns därmed ganska fånigt gå dit så tidigt i ottan. :gremsmile:

Lycan

Hero
Antingen har ditt hemska jobb gjort något märkligt med din dygnsrytm, eller så missuppfattade du något av det jag skrev :gremsmile:

Citerar:

Jag föreslår 14.00, innuti butiken.
- L

EchonCique

Hero
Ja?

När man går och lägger sig mellan 5 och 7 på morgonen så sover man ett tag.. Och 14.00 är inte vidare sent om du frågar mig. Jag vill gärna sova mina 8 timmar du vet, framförallt när mina muskler skriker.. :gremwink:

Snow

Swashbuckler
Är det samma folk som "Spel på Clemens" i lund?
antar att de inte har Axis & Allies Miniatures?

Lycan

Hero
Jupp, det är samma sak. Angående A&AM har jag ingen aning. Kan alltid fråga nästa gång jag är där.

- L

Snow

Swashbuckler
tack...
enda chansen är om de köpt upp ett konkurslager från nyligen kursad affär eller så... men den chansen är nog minimal.
tack ändå :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
En liten undran...

Vad tror ni om att träffas nån mer gåg i ovan nämda butik & lira spel, som t. ex Carcassonne & likande spel.
Finns det nått intresse för det ? Jag skulle iaf tycka att det vore förbakskt trevligt att träffa er igen !

Lycan

Hero
Re: En liten undran...

Det låter som en jävligt rolig idé. Där var ju plats nog att spela lite vad som helst i "the backroom" (typ...paintball).

Är på tiden att vi slutar låta nollåttorna ha monopol på att vara _sociala_ nördar!

- L

Johan K

Gammal & dryg
Re: En liten undran...

Där var ju plats nog att spela lite vad som helst i "the backroom" (typ...paintball).
Det där var nog dagens sannig !! :gremgrin:
Det vart galet stort där ja !

Anyway, har du något förslag på när vi skall träffas ?
Skall vi träffas mitt i veckan ? Eller ska vi ta det på en lördag ?
Om jag för ge 2 förslag så skulle jag nog säga torsdag eller lördag..

/ Johan K, funderar påatt åka in till stan & kolla lite efter julkappar nu.