Nekromanti Ny rollspelsvärld från WotC

DanielSchenström

Swashbuckler
Inte steampunk, magicpunk, vilket framgår i den heta debatten på enworlds forum.

Tycker personligen det låter coolt, trots att jag inte vann tävlingen. Kanske lyckas WotC få mig att köpa en till 3eprodukt, världarna kan jag ju använda utan att behöva använda reglerna.

chrull

Stockholm Kartell
gnomepotential=hög. [nt]

NT = No Text (Ingen text)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Coolt

Först var jagl ite skeptisk, men nu när jag sett bilderna ur broschyren verkar det stenhårt!

M.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jaha? ...

Klent med info måste jag säga. Kan bli coolt, kan bli lökigt. Det är väl bara att vänta ett år och spana in den färdiga produkten innan man kan bilda sig någon egentlig uppfattning.

Det verkar dock inte ha hindrat jänkarna från att bitcha om hur jävla apkasst det kommer att bli och hur mycket bättre deras egna setting proposals var.

Kolla bara forumen på En World ... Jeezus, vilka idioter!

Produktionsskisserna var i alla fall fräcka.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Om du tycker att EN World var illa...

...kolla Gaming Report

http://www.gamingreport.com/article.php?sid=9464&mode=thread&order=0

Det finns folk där som anklagar WotC för att ha fuskat för att Rich Baker (som jobbar på WotC) och Keith Baker (som skrev settingen) UPPENBARLIGEN är släkt, och att det var därför settingen vann.

Är de släkt? Nä, men det var det ingen som brydde sig om att kolla upp. Tydligen anser en del jänkare att man är släkt och suspekt om man har likadana efternamn.

På nått sätt är det roande, men jag tycker synd om Keith Baker, som säkert sitter och läser all sågning av en produkt han jobbat hårt med, som inte ens har släppts.

Synd, mycket synd.

M.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jesus Henry Christ! ...

Vilka fullkomliga ... jag kommer i min upprördhet inte på någon tillräckligt bra benämning på svenska ... wankers (jag läser just om Preacher)!

Alla postar anonymt dessutom. Fega svin.

Keith Baker hade skrivit ett svar för att hejda de värsta spekulationerna och konspirationsteorierna. Hoppas folk lugnar sig en smula nu när de vet att han hänger på Gaming Report.

Jag ska fan stödköpa boken när den kommer bara för att de som redan hatar den och förutspår att den floppar stenhårt inte ska få rätt.

Storuggla

Champion
The Smith Conspiracy

Jag är inklinerad att hålla med. Jag har inte besökt EnWold ännu men Gaming Report gjorde mig mörkrädd. Hade jag varit telepat hade jag legat på golvet och konvulserat av den rena miffo-energi som strömmade ut ur dem. Otroligt.

Storuggla, uppe tidigt