Nekromanti Ny spelvärld.. Eller något liknande..

-BoNe-

Warrior
Någon som har gjort en ny spel värld?? tex en ny kontinent eller liknande..

En polare till mig har gjort en riktigt fin karta som har andvänder till en hel drös me olika rollspel. Funderar på att göra samma sak.

Krille

Super Moderator
  • I spelvärlden vill jag beskriva en stad mer i detalj, men det är faktiskt inget krav.
  • I modifikationen av reglerna så behövs det skrivas stridskonster. Dessutom behöver graderingsprov för stridskonsternas tekniker beskrivas.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Efter istiden - Sånger från kalla hav

Jag har filat på 'Efter istiden - Sånger från kalla hav' ett bra tag nu. Det är en folkvandringshistoriskt/fornnordiskt inspirerad flumm-fantasy kampanjvärld till Eons regelsystem. Med min rådande prioriteringsordning lär det dock dröja länge innan projektet ens kan presenteras. Men det kommer det att göra, förr eller senare.

- Ymir, älskar fortfarande fantasygenren

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Jag håller på att skapa en alternativ värld till mundana. Den har inget officiellt namn, men det kallas bland polarna för Beomunda (säkert taget nånstans ifrån, vad vet jag...).

Det är en ö (men den är stor som en kontinent så det kanske passar bättre att kalla den för det...) som ligger mitt ute i havet. Jag har lånat idén till maktfördelningen från mundana till viss del, men det mesta har jag gjort själv (ett stort mäktigt rike och dess lydrike, en drös neutrala länder, och sist tre mindre riken som ingått en allians mot det stora riket).

Jag är hittils bara klar med en enklare världskarta och mer generell info om länderna, och jag ska speltesta den med min spelgrupp först. Men när den är klar så kommer den troligen att finnas upplagd här med kartor och allt.