Nekromanti Ny star wars trilogi hitt eller miss

Lukas

Mannen i Gult
Ja det man kan läsa om Här
är ganska spännande.
vad tror ni hitt eller miss?

Edit: insåg just att det var en bluff.
så istället kan vi prata om det borde komma en ny trilogi

Laowai

Hero
Jag tycker absolut att det borde göra det, allt det coolaste händer ju efter att kejsaren dör, särskilt som bättre författare än Lucas fått skriva om det.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Lu-kaazh said:
Edit: insåg just att det var en bluff.
så istället kan vi prata om det borde komma en ny trilogi
Bara om George Lucas inte har något kreativt inflytande över huvud taget.

/tobias

krank

Går ondskans ärenden
Möller said:
Laowai said:
Jag tycker absolut att det borde göra det, allt det coolaste händer ju efter att kejsaren dör, särskilt som bättre författare än Lucas fått skriva om det.
Jag håller inte med.
Jag tyckte att nästan alla de där punkterna verkade som asbra anledningar att göra nya filmer.

Men det är nog för att jag inte gillar original-trilogins simplistiska story.

Eller OK, allt verkade inte coolt. men väldigt mycket. framför allt som tar udden av originalets tramsiga story och gör att jag slipper bry mig om Skywalkerfamiljen.

//Krank, som gillar väldigt mycket med Star Wars, men inte filmerna. Also, Gray jedis är det som räddar hela settingen.

Sodivra

Champion
Laowai said:
krank said:
Jag tyckte att nästan alla de där punkterna verkade som asbra anledningar att göra nya filmer.

^This
Neeeej, Star Wars ska vara en hjältesaga, inte någon jävla fantasykrönika.

Hoppas på en härlig polarised slug-fest här!

Eksem

Champion
Jag vet inte hur jag hamnade på kulturforumet, men för oss mindre genreskickliga, vad är skillnaden mellan de tu?

(min åsikt om Star Wars kan sammanfattas med "fuck a franchise!", men jag gillar första filmen och första KotoR).

Sodivra

Champion
Well, första trilogin handlar liksom om Lukes resa, och galaxen är bakgrunden till detta. Man hade kunnat byta ut allt till riddare i pseudomedeltid och det hade varit samma saga. Allt är symboler, den mörka och den ljusa sidan av kraften finns där för att säga något om Lukes val. Sånt där som Campbell skriver om i, och som Krille diggar.

I andra trilogin och extended universe så handlar det mer om världen och vilka politiska faktioner, och vilken historia de har, och det finns en massa olika hjältar som lever sina liv i den här världen, liksom.

Jag tänker att George Lucas är en nörd, han vill hellre skriva en värld än en berättelse. I episod 1-3 fick han nog mer utlopp för det.

anth

Vetefan
krank said:
Möller said:
Laowai said:
Jag håller inte med.

...

//Krank, som gillar väldigt mycket med Star Wars, men inte filmerna. Also, Gray jedis är det som räddar hela settingen.
Uppenbarligen är krank en superhjälte var superkraft är att tycka precis tvärt emot alla andra. :gremlaugh:

krank

Går ondskans ärenden
Arvidos MC said:
Neeeej, Star Wars ska vara en hjältesaga, inte någon jävla fantasykrönika.
Jag vill hellre ha en episk scifikrönika, själv.

krank

Går ondskans ärenden
anth said:
Uppenbarligen är krank en superhjälte var superkraft är att tycka precis tvärt emot alla andra. :gremlaugh:
...and this is news? =)

Mer allvarligt: Uppenbarligen är jag inte ensam =) Just åsikten om Star Wars har jag dessutom fått från min Star Wars-SL, som genom att introducera Expanded Universe och framför allt Gray jedis räddade hela SW-världen för mig. Originaltrilogin är ju mest nån form av snygg men plotmässigt trist fantasyhjältehistoria med obehagliga antidemokratiska och blodsmysticistiska förtecken. Det enda som räddar originalet är ju att det är en skön och ganska skitig grafisk stil. Så jag hade "skrivit av" SW från min intresselista eftersom det liksom inte fanns något som lockade.