Nekromanti Ny typ av revolverhölster !

Eagle

Swordsman
Hej!

Är du trött på ditt dubbla hollywoodhölster och vill hitta ett annat sätt att bära dem på som inte väcker så mycket uppmärksamhet? Då är hängselhölstret en tänkbar lösning. Jag har hittat en fin bild på det, men eftersom jag inte har någon scanner så får jag försöka beskriva det för er.

Tänk er ett par vanliga hängslen som du fäster i byxlinningen och drar över axlarna. Dessa hängslen är gjorda i ett kraftigare tygmaterial och är aningen bredare än ett par vanliga hängslen, men de är mycket stiliga. Framifrån så ser det ut som du är obeväpnad och du bara har ett par vanliga hängslen på dig... men bakifrån så kommer den fina detaljen.

I korsryggen eller ryggslutet, strax ovanför där du fäster hängslena i byxan så har tillverkaren gjort ett par hölster som bihäng, ett hölster ovanför varje hängselfäste i byxan. Kolvarna är positionerade strax intill breda ryggmuskeln (ni vet den delen av ryggen som får våra muskulösa ryggar att se ut som ett V (förutsatt att vi inte är tjocka av all pizza, pepsi och godis som vi äter mellan speltillfällena).

I dessa båda hölster finns det plats för kortpipiga eller standardpipiga revolvrar. Kolvarna kan riktas antingen åt höger eller vänster beroende vad som känns bäst. Drakostnaden för hölstret är som för ett axelhölster, 4. Detta bör modifieras om du bär på en poncho, långrock eller dyl som gör det svårare att komma åt revolvern. Väljer du att göra en reva i klädseln så att du kan komma åt revolvern lättare så modifiera dra kostanden för detta. Priset är 7 dollar. De finns inte att köpa i en vanlig affär utan måste kundbeställas.

Eftersom denna typ av hölster är ovanligt, så kan man förmoda att man ser ganska obeväpnad ut och därför inte upplevs som något hot, inte frammifrån i allafall. Bakifrån så ser man ju tydligt hur skenet kan bedra, för där ser man ju hur revolvrarna sticker upp ur sina båda hölster vid hängselfästena. En löst hängande rock döljer effektivt tecken på att man bär ett hängselhölster (men gör ändå ett uppmärksamhetsslag för dina slp - utifall de kan ana att det döljer sig något under rocken som gör dem misstänksamma, välj en lämplig svårighetsgrad).

Ha så roligt med ert nya hölster :gremsmile: