Nekromanti Ny värld under utveckling

Watchman

Warrior
Tänkte bara tipsa om att jag håller på att lägga ut en värld och en kampanj till Dungeons & Dragons som jag har gjort. Det finns inte så mycket uppe just nu men om man läser om raserna så fårm an reda på en lite bakgrund och historia om själva världen också.

Adressen till sidan är: http://hem.passagen.se/thewatchman/dndindex.html

Den främsta anledningen till att jag skriver det här är att jag vill få kommentarer om vad ni tycker om världen (det lilla ni kan få reda på om den just nu). Även avdelningen om raser kommer att uppdateras en hel del.

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.

Kauris

Veteran
Alvtroll?

Alvtroll: Alvtrollen är avkomman från en skogsalv och ett skogstroll.

Kanon.

Jag ser fram imot att läsa om din värld, den låter spännande.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule

Watchman

Warrior
Det kommer ständigt mer information

Fast oftast är det ganska små uppdateringar. Jag kommer att beskriva raserna mycket noggrannare med tiden spelgruppen upptäcker deras historia och liknande, fast någorlunda snart kommer det upp racial traits och liknande. Det kommer inte att finnas någon ras som bara finns där och beteer sig så, det kommer alltid att finnas en anledning till varför de bor där och varför de gör så. Det kommer inte heller att finnas ett särskilt land där de onda bor. Det finns goda och onda överallt, i alla länder.

Watchman

Warrior
fast att de är en halv meter

längre än vanliga alver kanske är lite överdrivet. Jag skall fundera mer på det.

Watchman

Warrior
Ganska mycket nytt.

Nu har jag lagt in mer information om världen.
Bland annat religioner och magi. Lite smått om hur man skapar karaktärer också. Ni kan ju kolla om ni fann världen intressant.