Nekromanti Ny version av www.rollspel.nu under utveckling

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Ny version av www.rollspel.nu under utveckling
Arbetet på www.rollspel.nu version 4 har kommit igång på allvar. För att inte förändringen ska komma som en chock (första december 2003, någon?) så tänkte vi berätta lite av vad som är på gång till nästa version.

Först och främst så kommer både Mambo, sidans stomme, och UBBThreads, forumsystemet, att uppdateras till de senaste versionerna. Detta kommer medföra en betydligt smidigare sida, som för hoppningsvis kommer fungera både snabbare och bättre.

Vad det gäller Mambo så kommer nya versio... (2393 fler tecken)

Gå till artikeln

Johan K

Gammal & dryg
Spännade !!

Låter som vi har en spänande tid framför oss !
Ska bli riktigt kul att se vad som händer här på wrnu !

/ Johan K, som nyss gick upp..

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag vill recensera mina spel.

Fast det är väl inget som hindrar att du gör det nu? Man får ju skicka in artiklar till wrnu även idag. :gremsmirk:

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Låter jätteroligt och intressant och FAAAAAN att jag inte kan kodknacka och hjälpa till. :gremfrown:

Communtity... ähum, rackarns, den här sajten som är så mycket mer för mig. :gremsmile: Fast... det vore ju trevligt om lite fler funktioner åt det hållet dök upp... tom mycket trevligt. :gremsmile:

Mattis

Swordsman
Förslag

Vore det inte roligt om man kunde fylla i under "favoritrollspel" vart man anser sig höra hemma i rollspelstriangeln? En kul grej, bara.

Selly

Level 5 Laser Lotus
Meh.

Även om vi bortser från att somliga inte uppskattar den där ämlans triangeln så ligger ju de flesta rollspelare och sparkar nånstans i mitten av den, så det vore väl rätt pointless. Besides, du kan ju redan fylla i det om du vill. Förslagsvis vid just ”favoritrollspel” (det är det ju andra som gjort). ^_~

Sodivra

Champion
Re: Förslag

Tja, ett sätt att fixa det på skulle väl vara ett "Testa dig själv" där resultatet är en bild av triangeln där du placerats in, så här alltså.. Sen kan man länka till sin bild i profilen eller signaturen eller whatever. Mer kul grej så.
Prata med Rising, han är ju både intresserad av GNS och design. Jag skulle kunna hjälpa till med frågor om det skulle behövas, men inte kodning.

Rising

Vila i frid
Re: Förslag

Prata med Rising, han är ju både intresserad av GNS och design.
Det vore lite småballt. Fast jag är så sugig på kodning, och så - precis som Fel säger - så tror jag att många antingen upplever sig som mittenpersoner eller såsom eklektiker som tar lite av alla delarna.

Jag får klura på det.

Selly

Level 5 Laser Lotus
Hihihi… [ANT]

”[…]precis som Fel säger[…]”

Du, Fel är i Wales och har inte sagt nåt i den här tråden. ^_~

Rising

Vila i frid
Re: Hihihi… [ANT+ OT]

Du, Fel är i Wales och har inte sagt nåt i den här tråden.
Ehh... Mitt tangentbord läfpar alldelef förfkräckligt, fåledef kan jag ibland ftava aningenf konftigt.

Japp, få är det minfann!

/Rifing
ber om urfäkt åt Felethil, fom ju fka äraf för det han har fkrivit.

King Kromm

Hero
Väldigt vettigt och minst like okänd! [ANT]

Tänk om den nyttjats mer, vilken klippa det hade varit!

När jag själv har tid och grejjerna med mig skall jag försöka kommentera och betygssätta de rollspelsgrejjor som jag har. Helt klart!

x3m

Veteran
Supernice!

Nyfiken på anpassningarna av Mambo och UBBThreads för Rollspel.nu rent tekniskt. Rör sig php-kodandet av modifiering av själva Mambo-koden? Eller är det skapande av nya moduler/plugins som Mambo har stöd för? Det sistnämnda borde isolera fel bättre och göra det lättare att uppgradera till senare version av Mambo i framtiden.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag är inte så haj på det tekniska att jag kan svara något definitivt, men har jag förstått det rätt så ska grunderna i UBBThreads och Mambo röras så lite som möjligt. Anpassningar kommer behövas, men det är främst components och modules som ska användas, eftersom det är det som är Mambos stora styrka.

EchonCique

Hero
Det stämmer i stort sett vad Yassilus skriver, även om han är den av oss som har minst med det hela att göra :gremsmile:.

Mambo och ubb.threads skall röras så lite som möjligt, däremot skall vi skapa nya kopplingar och samband mellan dessa två system som gör att det blir en tätare webbplats. Rent tekniskt är det en diskussion man kan ta, men inte här eller nu.

Det kommer komma mer information om förändringar och dylikt framöver, men du kan vara lugn i det att vi skall se till att man lätt och enkelt kan uppgradera dessa system om det kommer uppdateringar. Vi vill inte måla in oss i ett hörn där man måste göra om allt bara för att uppgradera.

Länge leve Mambots!

x3m

Veteran
Låter bra! Var och när kommer denna eventuella diskussion att tas? Finns det möjlighet att ta del av utvecklingssnacket även om man inte är med och kodar?