Nekromanti NY!!!

tyron

Veteran
tja alla jag är ny här på forumet så jag tänkte att jag kanske skulle ta och presentera mig..

Malte är namnet, ja det får räcka med det. :gremgrin:
men men vad gäller DoD så håller jag mäst på med Ereb men jag spelar även Cronopia och till viss del 6.0 (men det suger på grund av regeldiffar men det är en annan sak)

Jag har även en liten fråga:
Är det någon som har något bra Äventyr eller liknande för jag har en kompis från Halmstad (jag bor i Örebro) som kommer upp över påsk å jag har fått det hedervärda updraget att vara SL. Men inspirationen är inte vad den varit så jag skulle vara Djävulskt tacksamm om någon hade något att bistå med.

tack i förskott

Eksem

Champion
y Re: NY!!!

G'day och välkommen till formet, Malte/tyron.

Bra äventyr efterlyses hela tiden, att göra en sökning kan vara en bra idé för att hitta en massa tips.

Själv rekommenderar jag lite olika beroende på vilket DoD du ska spela. Till DoD6 finns ju Vinterskogens Hemlighet på Riotminds hemsida, och Medusa Games äventyr till samma version har jag hört mycket gott om.

Är det Chronopia det gäller står det mer still, tror inte jag har sett något bra äventyr till det spelet på nätet.

Är det däremot DoD -91 föreslår jag Allt är guld som glimmar-trilogin som kan hittas på Sveroks scenariobank.

Länkar:

Medusa Games

Riotminds

Sverok scenariobank

tyron

Veteran
Re: y Re: NY!!!

Tack för tipsen och framför allt för att du påminde mig om att skriva vilket spel det va jag skulle efterlyse äventyret till. :gremgrin:

jaja det va 91 och jag ska ta och kålla in den trilorgin du rekomenderade. Jag är dock skeptisk till den eftersom några av dom i min spelgrupp är på sveroks serariobank allt för ofta. Det finna altså en överhängande chans att dom redan laddat ner och läst äventyret.

Men tack i alla fall.

Glomer

Veteran
Har ett stort på G!

Har några gamla dokumenterade äventyr hemma, tyvärr så är de ungefär lika bra som skolmaten är aptitretande! Men jag har ett stort äventyr på gång, men det är inte klart på långa vägar. Jag har ungefär skrivit två sidor och det är inte planerat att vara färdigt förän i augusti!

tyron

Veteran
Re: Har ett stort på G!

okej det va ju synd. (att ni inte har så bra skolmat altså) Vad gäller att få dom äventyren som du hade hemma måste jag å ödmjukast tacka nej. om ni får i närheten av samma skolmat som jag måste tvinga i mig varje dag så tror jag inte att dom är speciellt mycket att ha. :gremgrin:

men men du får gjörna höra av dig när det stora är klart, Det är alltid roligt att spela störra äventyr/kampanjer.

Rickard

Urverk speldesign
Jag får allt säga "Väl kommen" till oss.. Kul att se en Ereb Altor-spelare här på forumet.

Vad gäller äventyr.. Om du inte tycker att vaga beskrivningar är något problem så har jag två äventyr.. Ett är här på forumet och borde duga rätt bra som one-shot-äventyr.. Jag har inte testat det själv än..

Det andra kan du hitta på dod.slurk.cjb.net och tar några kvällar att spela igenom.. Det äventyret är faktiskt så pass avancerat det finns några forntida inristningar till kartor till äventyret..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som antagligen avviker än en gång

tyron

Veteran
okej... tackar. Det verkar som om alla tycker att det finna för få ävemtyr ute med det verkar dock finnas äventyr runt varenda krök. :gremlaugh: (inte mig emot)

Och vad gäller välkomnandet så vill jag bara tacka för att någon/några hälsar en välkommen till forumet.