aspekt 22 och flätningsteorin
näe. onotropi (låter som dendär sporten där man kollar på fåglar) är den tjugoandra aspekten, den är bara inte riktigt framforskad, den finns bara i teorin.. men! skulle inte onotropi vara drömmarnas magi? vad kan man tänka sig kunna göra med drömmarnas magi?
psykologiska portaler (altså, inte sånna man kan ta på utan mer sitta och meditera) till andevärlden?
skicka drömmar till folk? (mardrömmar, kärleksdrömmar, budskap invävda i drömmar?)
illusion? (borde gå att göra och då menar jag inte vanliga foto-illusioner utan mer likt hallunisationer)
skapa järtäcken? (finns ju en typ av spådom där man spår drömmar, denhär är bara en fortsättning på alla andra skapa-järtecken-effekter)
identifiera plattser på andeplanet (jag är osäker på denhär, det kanske inte går om andeplanet inte är statiskt)
typ.. den sista är jag rejält skeptisk till. men ungefär sånna saker borde man ju kunna göra med "drömmagi". om ni tänker vidare på aspekt 22 bör ni inte göra det till nått som liknar dod Chronopia, drömmagi där SUGER!! (eller man borde kanske säga sög, dodC är dött)
läs magiteorin vetja, där står det att man inte kan väva för många filament samtidigt och att man borde kunna fläta ihop dem, drakar ska visst fläta sina filament - därför är drakar så mäktiga (de kan väva äcklishkomplicerade besvärjelser, antimagi med 25 magnituder osv.). varför bygger ni inte vidare på flätningsteorin? det är ju grymmt mycket tuffare än att tänka på den tjugoandra effekten!
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]