Nekromanti Nya aspekter

Ackerfors

Alas, your rapids!
Blir man lynchad ifall man hittar på en egen aspekt?

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Happypuppie

Veteran
en krell-spaz, fullt...

Det blir nackskott i gryningen av en krell-spaz, fullt magasin. Nej det bör du väll inte bli... Sl får ju ändra regler hur han vill, men i huvudet stå det still, heja heja heja

Lucky up

Nepp. Bara den är smart, har en anledning till att finnas och inte finns för att du vill ha ett nytt megavapen som du kan ta över världen med. Aspekten ska helst upptäckas av en spelare som suttit och klurat i några timmar och haft hetsiga disskutioner med SL om hurvida den skulle finnas eller inte. Det ska inte vara något så dumt som en ny stil av en gammal aspekt, typ pyro och termo.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag tänkte nåt i stil med Teletropi. Se långt, se annanstans, springa rejält snabbt, med mera.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Happypuppie

Veteran
Jag funderar på en typ "fritropi", som man kan lägga bara små besvärjelse, typ städa, koka vatten, släcka ljuset och allt annat för ungkarls trollkarlar...
Det finns ju nåt liknande fast jag kommer inte på namnet, fast det tar en minut att uttföra...

Lucky up

Dessa effekter finns redan i andra aspekter. Gör gärna lite nya saker istället. Jag skulle själv vilja veta vad den 22 aspekten är för någon.

Johan K

Gammal & dryg
Varför skulle man det ?? Det är väll bara skoj & bra, eller hur.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

inte

Veteran
Re: moment 22

vet du inte vad moment 22 är det är ju:
Att man inte behöver gå ut i krig om man har något fel i huvudet, men om man vet att man har ett fel i huvudet är inte felet nog stort att man ska få stanna hemma o.s.v. vilket i slutändan leder till att alla måste ut och kriga (Ur boken moment 22)

Evil Peter

Hero
Det finns ju nåt liknande fast jag kommer inte på namnet, fast det tar en minut att uttföra...

Du tänker nog på den frivilliga regeln fritt improviserande där man tänker minst en minut och sedan slår mot teoretisk magi för att få använda det man kom på en gång.

Men jag håller med om att man saknar minimagin (jag antar att du tänkte i de banorna) från DoD lite grann.

C

smaffy

Hero
aspekt 22 och flätningsteorin

näe. onotropi (låter som dendär sporten där man kollar på fåglar) är den tjugoandra aspekten, den är bara inte riktigt framforskad, den finns bara i teorin.. men! skulle inte onotropi vara drömmarnas magi? vad kan man tänka sig kunna göra med drömmarnas magi?

psykologiska portaler (altså, inte sånna man kan ta på utan mer sitta och meditera) till andevärlden?
skicka drömmar till folk? (mardrömmar, kärleksdrömmar, budskap invävda i drömmar?)
illusion? (borde gå att göra och då menar jag inte vanliga foto-illusioner utan mer likt hallunisationer)
skapa järtäcken? (finns ju en typ av spådom där man spår drömmar, denhär är bara en fortsättning på alla andra skapa-järtecken-effekter)
identifiera plattser på andeplanet (jag är osäker på denhär, det kanske inte går om andeplanet inte är statiskt)

typ.. den sista är jag rejält skeptisk till. men ungefär sånna saker borde man ju kunna göra med "drömmagi". om ni tänker vidare på aspekt 22 bör ni inte göra det till nått som liknar dod Chronopia, drömmagi där SUGER!! (eller man borde kanske säga sög, dodC är dött)

läs magiteorin vetja, där står det att man inte kan väva för många filament samtidigt och att man borde kunna fläta ihop dem, drakar ska visst fläta sina filament - därför är drakar så mäktiga (de kan väva äcklishkomplicerade besvärjelser, antimagi med 25 magnituder osv.). varför bygger ni inte vidare på flätningsteorin? det är ju grymmt mycket tuffare än att tänka på den tjugoandra effekten!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Krille

Super Moderator
Re: aspekt 22 och flätningsteorin

Det ska kanske tilläggas att oneirotropi inte är accepterad fullt ut som en giltig aspekt och det finns ingen formell träning inriktad mot oneirotropi. Det finns en del som hävdar att drömmar är något helt eget, andra hävdar att det är budskap från Gud, åter andra ser det som en del av en gryende psykologisk vetenskap, osv. Innan man kan enas om vad oneirotropi är är det nog svårt att ta fram en formell träning i alstrandet av kraften.

Flätprincipen är högst experimentell. Man har lyckats skapa flätor i laboratorium, och det finns en kasse teorier om hur det fungerar, men ingen har kommit på en metod att använda det i praktiken.

Både oneirotropi och flätprincipen ligger i magiteorins gränsland, på gränsen till det okända.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Det var nog det mest dummaste jag hört! du är ju dum i huvudet, jag hatar dig! /images/icons/wink.gif
Nepp, jag säger som någon sa om mig. Jag har en image att hålla upp. Silver-sur-fan...

Ignatius

Veteran
Vad jag menade var att så fort man försöker komma med något nytt så totalkritiserar du det med detsamma och säger att det är jättedåligt.

Kul stil.

- Ignatius

Icke! Jag kritiserar bara det jag tycker är dumt och inte skulle funka. Vilket dock är det mesta här på forumet.

Helmgast
Lösning

Springa snabbt finns som effekt inom ataxatropi. Se långt borde vara fototropi.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

SirDr

Veteran
Re: aspekt 22 och flätningsteorin

Drömmar :gremsmile: varför inte låta den magin få sin egen lilla dimension?
Andevärlden och drömmvärlden behöver ju inte vara samma.. men kan vara närbesläktade, som om drömplanet ligger mellan vårat plan och dödens plan. Shamanerna kan ju som många vet resa ned(upp eller hur du nu vill utrycka det) till andeplanet.. men då de redan vet hur man tar sig dit.. borde de kunna nyttja mellansteget oxså. Döda själar borde tex kunna tvinga sig upp till drömplanet, och vidare om de har tillräckligt med energi. Samtidigt kunde man kanske lära sig att rikta sin Psykoenergi så att man frigör sig från sina egna drömmar och kan vandra runt allas och lixsom spana lite, influera andras drömmar och lämna medelanden. ha möten med andra magiker med samma förmåga. lära sig skydda drömmarna. etc..
Fläta filament? som en temporär ritual.. där man bara har tagit ut momentet att behandla filament med lätthet.
hehehe.. kan någon tänka sig ett gäng magiker som har ritualer med flätor? (över 100 filament kan ju gå med hyffsad tid.)

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..