Nekromanti Nya balla indiespel, eller?

Ackerfors

Alas, your rapids!

Storuggla

Champion
Candlewick är väl inget eget spel utan bara ett supplement till Monsters and Other Childish Things - som använder en variant av ORE (Godlike, Reign, Nemesis). Man lirar fattighusbarn i viktorianska England, som har monster som bästisar, om jag förstått det korrekt.
Bizenghast bygger på en amerikansk serie (om jag inte missminer mig i mangastil) som handlar om en psykiskt sjuk flicka som bor i en liten stad i New England. Ska tydligen vara ganska traditionellt ur en regelsynpunkt.
De övrigt vet jag inget om, annat än att de inte rä skrivna av John WIck (Kom igen, Houses of the Blooded är ÄG!)

Storuggla, i has pdf allready

thark

Hero
Committee... har jag vaga minnen av att ha läst en alfakopia-av (playtestversion eller liknande), och vill bestämt minnas att det var Dimfrost som bistod med det. Hursomhelst är det som jag minns det något av ett samberättartävlans/skrytspel (a nostalgi, münchhausen etc), med drickande som element i spelet och tajmade sekvenser (nu har du 1 minut på dig att beskriva hur du tar dig ur knipan, e dyl, något åt det hållet).