Nekromanti nya bekantskaper och gothcon pub

Barwut

Veteran
Hej.
Jag skulle aldrig någonsin flytta till Göteborg, världens mest röriga stad...men nu bor jag här ialla fall...
Dessvärre känner jag knappt ngn...typ min sambo, som inte är dugg intresserad av rollspel, och ngra andra ytliga bekantskaper...
(dessutom blev jag arbetslös, då jag begärde mer i lön... :gremconfused:)
Saknar rollspel som hobby, framförallt att spela eller prata om den utan att behöva förklara allt och riskera bli dumförklarad...
Dessutom är jag aningens blyg innan jag lärt känna ngn...så min fråga är egentligen, vågar jag komma till Gothcon puben, utan att känna ngn..jag vill inte bli dumförklarad för att jag faktiskt inte vet vilka folk är...fast jag kanske borde... :gremlaugh:
( min X-sambo skulle gladeligen talat om det för mig, men det hjälper ju föga nu...)

Kramar Fegis Barwut
(Mia-Marie)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
En snabb titt i listan med anmälda säger mig att inte mer än 4-5 av dem bits (jag inräknad) så någon övervägande risk för fysiska skador eller men tror jag inte föreligger. Sen råkar även en hel del av de anmälda vara rätt trevliga också enligt vad jag inbillar mig så den biten löser sig också (ja, inbillar mig - jag vet inte heller vilka alla är förstås).

Så... om viljan finns så släng oron i garderoben och titta förbi bara. Det värsta som händer är alltså 4-5 bitmärken.

Tibbelin

Warrior
Jag tror ärligt talat det kan vara ett plus att inte i förväg känna folk på puben. Jag gick inte dit i fjol just för att vägar hade korsats tidigare.

Nu åker jag inte på GothCon överhuvudtaget just för att mina bekantskaper inom hobbyn lärt mig att jag inte passar in.

Så som sagt, att inte känna folk skulle jag sätta på plus-sidan.

Svarte Faraonen

ром и смерть
Ju fler desto bättre! Vi uppskattar för det mesta nytt folk, så det är kul om du dyker upp. om du inte vet var du ska börja prata med folk, fråga efter mig (mitt användarnamn räcker nog bland de flesta) -- eftersom någon gett mig titeln övermoderator känner jag mig åtminstone lite ansvarig för att välkomna nytt folk.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vi är i grund och botten en ganska harmlös bunt nördar. Alla som besöker GothCon-puben kommer förstås inte att vara göteborgare, vilket kan vara bra att känna till. Men det tillsammans med GothCon är ett bra tillfälle att träffa riktigt folk i verkligheten och kanske rentav få spela lite rollspel med dem. Jag tror säkert att du kan få lite mer personlig info om olika, intressanta användare genom att skicka ett Pm med lite frågor, om det nu skulle underlätta ditt beslut.

ripperdoc

Myrmidon
Klart du ska komma! Man behöver inte alls veta vilka folk är. Du kommer dock oundvikligen lära känna någon där, eftersom man åtminstone förra gången satt rätt så trångt :gremlaugh:

Johan K

Gammal & dryg
Nu har jag iof inte varit på någon GothCon-pub. MEN därimot så har jag träffat en hel drös härifrån, så jag kan med gott samvete säg a att de är ämlans trevliga att umgås med. Lägg till en & annan öl i goda vänenrs lag så kan det inte bli fel... :gremgrin:

/ Johan K, som iaf har anmält sig till GC-pubben

MrG

Swashbuckler
Klart du ska komma på puben!

Och det här forumet är ett rätt najs knep att hitta nytt folk man kan spela med i den här stan. Jag provade det själv när jag flyttade hit och kan tycka det är lite synd att den sammanstättningen rann ut i sanden efter ett tag.

Om du har varit på GothCon förr med din spelgrupp skulle det inte heller förvåna mig om du skulle känna igen lite ansikten på puben :gremwink:

Och så kan det vara dags efter puben (eller i nästa vecka) att försöka få till en forumfika här i gbg...

-Gunnar (välkommen till Göteborg, staden växer på en efter ett tag och blir väldigt trevlig)

VildKatt

Warrior
Dessutom finns det ju en chans att träffa mig! Wohoo liksom! *harkel, host*
Social, glad, rödhårig och skånsk. Bara att säga hej när jag sätter mig i närheten så sköter jag snacket vidare åt dig. Promise. :gremsmirk: