God45
#PrayersForBahakan
De flesta klassiska, och även icke-klassiska, drakar andas eld på folk ibland. Men i D&D andas vissa drakar blixtar och vissa andas klorgas istället för eld. Detta är på många sätt vagt tramsigt och i fallet med blixtarna är det dessutom svårt att föreställa sig. Men det är samtidigt en av de allra bästa sakerna med D&D drakar eftersom det bara är fantastiskt på så många sätt.
Men jag tror att vi kan komma på ännu bättre saker som drakar kan andas på äventyrare för att döda dem. Har ni några idéer? Här är mina förslag:
1. Draken andas ut en våg av spöken som sedan fortsätter vara kvar och slåss.
2. Gas som paralyserar så att folk lever när draken äter dem.
3. Sandstorm.
4. Svärm av insekter.
5. Magma.
6. Radioaktiv strålning.
7. Kokande blod.
8. Skärvor av krossat glas.
9. Rakblad.
10. Ett moln av pest.
11. Negativ energi som återupplivar döda på slagfältet som träffas av den som zombier.
12. Anti-breath weaponet. Draken suger in folk i sin mun och sväljer dem.
13. laser.
14. Spheres of anihilation.
15. De andas en kon av rostenergi som förintar all metall som träffas. Som rostmonster samtidigt som en drake äter dig.
Men jag tror att vi kan komma på ännu bättre saker som drakar kan andas på äventyrare för att döda dem. Har ni några idéer? Här är mina förslag:
1. Draken andas ut en våg av spöken som sedan fortsätter vara kvar och slåss.
2. Gas som paralyserar så att folk lever när draken äter dem.
3. Sandstorm.
4. Svärm av insekter.
5. Magma.
6. Radioaktiv strålning.
7. Kokande blod.
8. Skärvor av krossat glas.
9. Rakblad.
10. Ett moln av pest.
11. Negativ energi som återupplivar döda på slagfältet som träffas av den som zombier.
12. Anti-breath weaponet. Draken suger in folk i sin mun och sväljer dem.
13. laser.
14. Spheres of anihilation.
15. De andas en kon av rostenergi som förintar all metall som träffas. Som rostmonster samtidigt som en drake äter dig.