Nekromanti Nya Character Builder funkar inte för mig

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Finns någon DDI-prenumerant här som lyckats få den nya online-Character Buildern att funka?

Min dator uppfyller med råge alla systemkrav, programmet stöder mitt operativsystem och min webbläsare, och jag har installerat Silverlight 4.

Men när jag försöker starta Character Builder öppnas bara ett tomt fönster. Och inte hjälper det om jag försöker använda en annan webbläsare.

Någon annan med samma bekymmer?

Big Marco

Läskig
Testade just - inga problem. Windows 7 64, IE 8. Men tomt fönster tycker jag låter som fail av initiering av Silverlight? Om du kör Windows kan du ju kolla loggboken och se om felet finns reggat däri.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nu funkar det för mig också. Tycks som om felet var i Wizards ände.

Då hade jag inte behövt plöja biljarder trådar på Wizards forum (som flertalet f.ö. utmynnade i att Wizards suger och att nya Character Builder suger rätvalsballe på längden och tvären) för att försöka lista ut vari problemet bestod.

CapnZapp

Myrmidon
{off topic}
Hmm, rätvalsballe... är det ett vanligt begrepp på Söder i Stockholm?

(förutom det intressanta faktumet att begreppet bara använts under 2004 och 2010 (och därmed 2016?) kan Google berätta att förutom du finns det bara en person till som använder begreppet, en "macho woman" i en hockeydiskussion)
{/off topic}