Nekromanti Nya Djur,raser,arter.

Farbror Funkus

Warrior
Brukar någon här skapa egna raser. :gremconfused:
Skriv gärna o berätta!!!
I våran spelgrupp har vi t.ex Vingalver och små olika skuggfolk :gremsmile:

Vingalverna är Midars skapelser :gremsmirk:

/allas vår (just nu) förvirrade Farbror Funkus

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Nya Raser??

I den här tråden kan du hitta några bra tips.

För övrigt brukar jag propsa på att man utnyttjar de redan många möjligheterna till okonventionella rollpersoner som finsn inbakade i Eon. På så vis slipper man införa nya element i den noggrannt avvägda spelvärlden Mundana. Här är mitt inlägg på ämnet.

Man Mountainman

Storsvagåret
Eller så kan du ju...

...kolla in Gaz-bobar .

Speldata till Eon:<table border=1><tr><td>STY</td> <td>TÅL</td> <td>RÖR</td> <td>PSY</td> <td>VIL</td> <td>BIL</td> <td>PER</td> <td>SYN</td> <td>HÖR</td></tr><tr><td>-</td> <td>+2</td> <td>-1</td> <td>-</td> <td>+1</td> <td>-1</td> <td>-2</td> <td>-1</td> <td>+2</td></tr>
</table>

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Nu känner jag mig illa behandlad...

Tja, vad ska vi tro....

GONDICA

STY: 7-11 snäpp
UTH: 9-13 snäpp
SMI: 6-11 snäpp
REF: 7-11 snäpp
FIN: 7-11 snäpp

VIL: 9-13 snäpp
UTS: 5-9 snäpp
BIL: 1-11 snäpp

SYN: 6-11 snäpp
HÖR: 9-15 snäpp
LUK: 2-7 snäpp
KÄN: 3-11 snäpp
SMA: 1-3 snäpp
SON: saknas
VIB: saknas
MEP: ibland

FF: 3 meter på land, 10 meter i luften

Artbonusar
+1T på luftnavigation

förbjudet
De enda färdigheter som är förbjudna är sådana som Gaz-bobar är oförmögna att lära sig av fysiska eller mentala skäl.

DUNGEONS & DRAGONS

Gaz bob racial traits
<ul style="list-style-type: disc">[*]+2 Constitution, +2 Wisdom, -2 Dexterity, -2 Charisma, Gaz-bobs are fortitutios in both body and mind, hardened by the high altitudes, but their bodies are clumsy and due to their solitary nature, they are bad at dealing with people.
[*]Medium-size. As medium-sized creatures, Gaz-bobs recieves no special bonuses or penalties due to their size.
[*]Gaz-Bob base speed is 6 meters on land, 20 meters in the air
[*]Gaz-bobs preferr neutral alignment. They do not care about human society enough to be either particularly good or particularly evil. Most are true neutral, but they can be lawful or chaotic neutral as well.
[*]+2 dodge bonus against flying creatures. Adapted to life in the air, Gaz bobs has developed techniques to avoid being hit by flying monsters.
[*]Automatic languages: L'en, Common. [/list] Coming next: regler för Gaz-bobens uppblåsbara kropp