Nekromanti Nya Forgotten Realms

entomophobiac

Low Prep High Play
Som novis på 3E måste jag erkänna att jag inte riktigt har kläm på vad som finns ute. Kan någon tala om vad som finns till Faerûn 3E ? Vad behöver jag respektive vad måste jag ha ?

Dahl

Veteran
jag tycker det verkar vara coolt!
Allt i en hårdisnbunden bok, schyssta maps med va??

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl

Tamshan

Warrior
Förutom den nya kampanjboken så har det också kommit en monsterbok för just Forgotten Realms: Monsters of Faerûn. Mer monster utöver de som finns i Monster Manual alltså.

Om 3-4 veckor kommer det också en magibok till Forgotten Realms som heter Magic of Faerûn. Den ska bland annat innehålla massa besvärjelser, magiska föremål samt Prestige Classes för olika typer av Arcane Spellcasters.

Nerosuferoth

Swordsman
Kampanjboken och ett äventyr bara, Pool of Radiance: Attack on Myth Drannor

Men Pool of Radiance: Attack on Myth Drannor är väl baserad på den gamla Forgotten Realms Campaign Setting. Det är åtminstone den gamla loggan. Jag tror att det går att "uppgradera" till 3rd Edition Forgotten Realms med Author's Notes som är featured på Forgotten Realms hemsida just nu.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

König

Hero
Ytterligare ett äventyr.

Det finns två äventyr, Into the dragons lair, finns även ute. Det utspelar sig i Cormyr för lvl 10 karaktärer! Löst baserat på någon bok.

"When the DM laughs it is already to late"

König

Hero
En stor karta finns med, men om man jämför den med tidigare kartor verkar de ha krympt ihop Faeruns mittparti en aning.

Blasphemy

Swashbuckler
När jag fick se Forgotten Realmsboken blev jag nästan överlycklig. Fanns massor med saker som bara var så fullständigt underbara. Bland annat kartan med handelsrutter och vilka länder osm hade vilka resurser. Jag känner dock en ångest eftersom jag knappast kommer få spela något annat än Dungeonbashing i den världen...
Funderar nästan på att köpa boken själv och göra något av det hela.

Finns det något tråkigare än Dungeonbashing?

Nerosuferoth

Swordsman
I Dragon 283 kan man se hur Rich Baker och Sean Reynolds gör remsor av hela kontinenten och pusslar ihop det igen så att en del stora, tomma områden försvinner.

Ashley Riot

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Ytterligare ett äventyr.

Men det är väl inte nya Forgotten Realms? Det är D&D 3rd Edition, fast det använder den gamla utgåvan av Forgotten Realms.

Ashley Riot

G

Guest

Guest
Nu blir jag nästan stött! Inte var väl mitt senaste äventyr nå dungeon bash? :)

Äventyrets kvalitet kan dock diskuteras men det var ju knappast nå dungeon bash!

König

Hero
Re: Ytterligare ett äventyr.

Loggan är i alla fall den gamla, har inte kollat på äventyret ännu så jag kan inte säga mer än så.

Blasphemy

Swashbuckler
Nä det var det förvisso inte.. Men jag vill ju resa runt i länderna. Rädda kungariken.. Förgöra imperier... Det är ju det jag vill... :)

Men allvarligt... Om man kollar på det traditionella D&D (köpes)äventyret så är det en grotta med monster (mer eller mindre).. Och då känns det synd att de lagt ned så stor tid och skapat en tuff värld när man kommer att vistas i grottan största delen av tiden.
Hmmm man skulle kanske kunna köra något med Birthright i Forgotten Realms?? Hmmm

Finns det något tråkigare än Dungeonbashing?