Som novis på 3E måste jag erkänna att jag inte riktigt har kläm på vad som finns ute. Kan någon tala om vad som finns till Faerûn 3E ? Vad behöver jag respektive vad måste jag ha ?
Än så länge så finns det inte mycket.
Kampanjboken och ett äventyr bara, Pool of Radiance: Attack on Myth Drannor
Du *måste* inte ha något annat än Kampanjboken, så länge du har grundreglerna (Player's Handbook, Dunegon Master Guide, Monster Manual).
Förutom den nya kampanjboken så har det också kommit en monsterbok för just Forgotten Realms: Monsters of Faerûn. Mer monster utöver de som finns i Monster Manual alltså.
Om 3-4 veckor kommer det också en magibok till Forgotten Realms som heter Magic of Faerûn. Den ska bland annat innehålla massa besvärjelser, magiska föremål samt Prestige Classes för olika typer av Arcane Spellcasters.
Kampanjboken och ett äventyr bara, Pool of Radiance: Attack on Myth Drannor
Men Pool of Radiance: Attack on Myth Drannor är väl baserad på den gamla Forgotten Realms Campaign Setting. Det är åtminstone den gamla loggan. Jag tror att det går att "uppgradera" till 3rd Edition Forgotten Realms med Author's Notes som är featured på Forgotten Realms hemsida just nu.
Ashley Riot
And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
När jag fick se Forgotten Realmsboken blev jag nästan överlycklig. Fanns massor med saker som bara var så fullständigt underbara. Bland annat kartan med handelsrutter och vilka länder osm hade vilka resurser. Jag känner dock en ångest eftersom jag knappast kommer få spela något annat än Dungeonbashing i den världen...
Funderar nästan på att köpa boken själv och göra något av det hela.
I Dragon 283 kan man se hur Rich Baker och Sean Reynolds gör remsor av hela kontinenten och pusslar ihop det igen så att en del stora, tomma områden försvinner.
Ashley Riot
And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
Nä det var det förvisso inte.. Men jag vill ju resa runt i länderna. Rädda kungariken.. Förgöra imperier... Det är ju det jag vill...
Men allvarligt... Om man kollar på det traditionella D&D (köpes)äventyret så är det en grotta med monster (mer eller mindre).. Och då känns det synd att de lagt ned så stor tid och skapat en tuff värld när man kommer att vistas i grottan största delen av tiden.
Hmmm man skulle kanske kunna köra något med Birthright i Forgotten Realms?? Hmmm
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.