Nekromanti Nya formulären

Sankt Creigh

Warrior
Är det bara jag som stör mig på materialet på de nya rollpersonsformulären.
Då man uteslutande använder sig av blyerts då man spelar rollspel måste det väl vara bättre att använda sig av det gamla hederliga "pappers" materialet?

Tacka vet jag förr...

// Creigh - Blir nostalgisk :gremconfused:

Baelor

Veteran
Är det bara jag som stör mig på materialet på de nya rollpersonsformulären.
Nei. jeg gjør det også.. Forstyrres altså.

Då man uteslutande använder sig av blyerts då man spelar rollspel måste det väl vara bättre att använda sig av det gamla hederliga "pappers" materialet?
Det kan være bedre i noen tilfeller å bare bruke "rent" papir istedenfor fabrikerte (les: trykte) formulærer. Men i det store og hele vil man nok spare mye tid på å bruke de fabrikerte.
Personlig bruker jeg vanlighvis 3 til 4 timer på en rolleperson, når jeg bruker "rent" ark. Med ett formular bruker jeg bare 2.5 timer. = tid spart opp til spilling istedetfor.

Gormasus

Veteran
Eller så gör man så att man tar ett mycket bra rollformulär som finns på internet och använder den typ av material man vill, förslagsvis "vanligt" papper i detta fall, som man alltid gjort??

HerrBjörn

Warrior
Det här nya vaxade pappret har fördelar och nackdelar..
Fördelen är att pappret håller bättre än dess föregångare.
Nackdelen är att det går faan inte att skriva på de.
När man väll lyckas "rista" in något otydligt värde så går det knappt att sudda....
Jag rekomenderar stark att man köper dessa formulär och kopierar upp de i vanligt hedligt ovaxat A4, De är ju trots allt mer detaljerade och hjälper spelaren attt hålla koll på vad hans rollperson pysslar med....

Sankt Creigh

Warrior
Insisterar pa Herr Bjorns inlagg om att kopiera pappret, synd bara att det ar i konstigt format, svart att kopiera...