Nekromanti Nya Macbooks/Air

chrull

Stockholm Kartell
Någon som har senaste generationens MAcbook, med eller utan Air och testat att spela lite spel på den? Vilka spel? Hur funkar det?

Amrahil

Veteran
På Air går spel som Trine bra (plattformsspel) och KOTOR funkar också men det går inte att köra de senaste och mest grafikintensiva spelen utan att det blir plågsamt.
Men många spel är nedbantade på Mac och inte lika resurshungriga som sina motsvarigheter på PC.

Arfert

Facit
Air är ju inte direkt menad om speldator. Den är ju inriktad på saker som att vara lätt och ha bra batteritid. Vill man ha en mac som speldator ska man nog köpa Macbook Pro 15-tum. Den med NVIDIA GeForce GT 650M. Om det säger dig något.

chrull

Stockholm Kartell
Arfert said:
Air är ju inte direkt menad om speldator. Den är ju inriktad på saker som att vara lätt och ha bra batteritid. Vill man ha en mac som speldator ska man nog köpa Macbook Pro 15-tum. Den med NVIDIA GeForce GT 650M. Om det säger dig något.
Jo, jag vet, men jag är sugen på att höra från folk som har senaste Airen om de spelat något på den och hur det isf gick.

MBP är vad jag sitter med idag, och den har ju funkat hyffsat ett tag, men nu har den några år på nacken så det börjar bli dags att byta. Och jag är sugen på en MBA.